Måste få säga de här!

- Idag har jag varit på en viktig möte så känns plötsligt det hela lättare och så har jag kommit in t en ny bubbla :)

Internet är fortf nere, men det kommer upp inom tre dagar om inte telia sviker mig.

Mina flickor mår jättebra, förutom Azis ögoninflammation och Tyras jästsvampinfektion i ena örat, varit hos veterinären förra veckan. De behandlas nu med salva o droppar. Annars mår de toppen bra :)

Tyra har haft sin lyckligaste dag igår, nämligen var Filippa&jag och åtta hundar djupt inne i skogen någonstans i Sthlm, så fick Tyra springa lös, utan lina, hela dagen. Hon var jätteduktig, kollade mig ofta och lekte underbart fint m andra hundar. Var ute från 10-18, så precis heladagen med grill mitt i skogen! Azi fick tyvärr vara hemma med min pappa, för hon haltade efter långpromenaden lördags och den heldags promenad i sån skogsterräng igår skulle ta kål på hennes leder/höfter. Så hon fick egen promenad m mig o en viss på kvällen.

Men lördags var det Azis dag. Vi viltspårade och gick tre timmars promenad över Erstavik/Erstavikfält- Azi var sjukt taggad inför spåret, badade och plaskade i vattenbäckar, en gång struntade hon i mig o jagade hjortar in i skogen. Efter 10 minuter kom hon helsmutsig och lerig tillbaka och var nöjd. Den envisa damen ;) Azi hade jätteroligt den dagen. Hon strövade omkring och visade Tyra olika saker i skogen. Tyra har blivit accepterad på riktigt av Azi nu, de har blivit tätt och tycker verkligen om varandra...

Som sagt bilderna kommer sen ;)

Kommentarer
Postat av: Ebba & Molly

Va roligt att de funkar så bra ihop! :)

2011-05-03 @ 08:27:23
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0