Helt underbar lördag!

Imorse  vaknade jag upp med super goa hundar som ville bara bli klappad och pussa mig i ansiktet. Myste en lång stund, men sen nej seriöst och gå upp vid 10.00. Tog en så där skitrunda, sen hade Azi bråttom hemåt. FRUUUKOST i hennes hjärna! Så fick de frukost och jag gjorde varma mackor lagom till Futsal VM live sändning, herrar match Sverige - Irland 3-6.



Efter matchen drog vi ut till skogen en runda, Tyra blev överlycklig att få vara i skogen, fast i kortkoppel och hennes nya snygga neonrosa sele. Azi sprang lös som vanligt och när vi kom hem - skitleriga blev vi. Azi vågade bada lite. Sen skule vi fota oss tillsammans, men det gick åtskogen, Tyra ville inte modella idag, bara busa busa istället! :) Azi stod tålamodigt i början, men sen tröttnade hon så hon gick sin väg ifrån oss. Men sista bilden fick vi en fin puss bild på mig och Azi ;)



Så runt 14 tiden kom en kompis hit, vi gjorde en sån rejäl lunch- räksallad med vitlöks baguette! Samt kollade på live sändning, damer match Sverige - Tyskland 1-11.

Efter matchen fick hundarna en runda och varsin morot att tugga på. Lugnt, nu ska jag till grannen och chilla.

- vännerna & hundarna - 

Kommentarer
Postat av: Annica

Haha jag älskar när man försöker ta fina bilder och hunden vill absolut inte!

Postat av: Anonym

Jaha:) Vad skoj! Ja, det är nära här!



Ja, alltså...lite framsteg, han har aldrig varit direkt rädd eller så men han drar mkt i kopplet och det gör han fortfarande....det är en lång process. Sen har vi inte miljötränat så mycket för han är ganska lättstressad så att han ska få bli lite mognare i sig själv och då ska vi börja med sånt. Han drar ganska mycket om man är i stan osv. Och han kan inte komma till ro om man är hos andra...men det går sakta men säkert framåt.



Jag har jobbat med hemlösa hundar där nere ibland. De är underbara!



Ja, man kan göra DNA-test! :)

2011-11-20 @ 09:55:25
Postat av: Elin o Lok

2011-11-20 @ 12:19:43
Postat av: Elin o Lok

Riktigt fina hundar du har! :)

2011-11-20 @ 12:21:52
URL: http://kompanjoner.blogspot.com/
Postat av: Christina

Vilka fina bilder! :)

Jag jobbar just nu som personlig assistent endast natt, funkar jättebra med hundarna. Då jobbar man långa pass men få dagar i veckan så har massor med tid till dom.

Men jag är utbildad djursjukvårdare och har jobbat som det i flera år :)

2011-11-20 @ 13:19:49
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka godingar!

2011-11-26 @ 03:13:49
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0