Nu är det dags att anmäla Dig och Din hund till utställningen under husdjursmässan i Kista lördagen den 7 januari 2012

Sista dagen för anmälningen och betalning är den 19 december 2011.

Ska jag ställa ut med Tyra av skojsskull??? Jag kommer dööö av nervositet att stå i centrum...

Någon som vill vara handler åt Tyra? Funderar ett par dagar till om jag ska anmäla henne, men det vore ju kul och se kritiken. Ni vet att jag är ingen sån utställningsfreak - är snarare emot utställning om ägaren tar det all blodigaste allvar på de. De där är genom blandis föreningen så blandraser får chans och ställas ut också.

Funderar ... :) Men vet inte om det är något idé, Tyra tillåter inte andra röra hennes ansikte och kropp förutom mig, (det är inte så hon biter utan ryggar tillbaka väldigt mycket). Och det kanske är för tidigt nu, eller är det bra träning i miljön och jag avbryter direkt om hon blir för skärrad. Hmm, funderar :) Era åsikter?

Azi på inoff. ust Åkersberga maj -2010!

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Ja Azi tyckte ju det var jättekul, så prova med Tyra o träna mkt på henne att låta andra människor röra henne så kanske hon hinner bli van och inte ryggar bakåt när domaren kommer fram för att känna på henne?



Eller testa igen på Azi?



Filippa kanske vill ställa upp igen o vara handler om du inte pallar det själv :)



Alltid kul få veta vad de tycker om ens hund.. Azi fick ju bra omdöme o hade det kul!

2011-11-14 @ 21:23:15
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Christina

Mycket fina vovvar! :)

2011-11-18 @ 21:46:29
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Helena & Irwin

JAg skulle vänta,och träna.Ingen rolig upplevelse för hunden om hon tycker det är läskigt.Träna hantering och när hon fixar det ställ ut.Det är mitt råd. = )

2011-11-20 @ 11:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0