Snart har det gått ett år med ett stort projekt för att återställa Tyras liv och börja om på ruta ett.



Ahha... Om 5 månader så är det exakt ett år sedan jag tog hem en vilsen och hemlös Tyra.

Jag tog hem en "problem hund" som inte visste vem hon själv var. Så det var rejält jobb som jag fick göra med henne. Jag bestämde för att ta det lugnt med att gå på kurser och massa sådana grejer för att hon ska finna förtroende vid mig och Azi. Hon ska känna att huset är hennes hem och hon bor hos mig för evigt. Hos mig är inte ett tillfälligt hem.

Jag har gjort framgångar och misslyckaden med Tyra. Men jag och Tyra ger inte upp!

Vi har kastrerat henne genom ett projekt, hennes hormoner påverkades väldigt mycket av löp/skendräkighet, inte bra för henne.

Vi har också röntgat henne, HD- B/C och ED 0. Bra resultat för att vara en Amstaff, jag är nöjd.

Vi har gått på hundpsykolog (privatträningar) hos Irene Westerholm- Hundläroverket. Det hjälpte väldigt mycket.

Vi har kommit så långt och jag känner att jag och Tyra har ett band nu. Så jag känner att jag är redo och gå på kurs med henne; jag kommer kunna kontrollera henne bland med andra hundar, kontrollera när hon blir stressad (jag vet hur man lugnar ner henne) och ha roligt ihop bland andra hundar.

Så nu har vi anmält oss till en kurs! Hos Hundläroverket; Inkallningskurs 1. Start januari 2012!

Kommentarer
Postat av: emelie & berit

ni har utvecklats mycket tillsammans! :)



var det du som frågade hur gammal berit är? isf är svaret 7! ;)



går ni vanliga kurser? har ni isf tolk med er eller hur fungerar det? hoppas på att få höra hur det går! :)

2011-11-24 @ 10:50:38
URL: http://www.prickig.se
Postat av: nathalie basurto

såg dej idag för typ 30 min sen när jag var ute och fotade, Du gick förbi mej med massa hundar i gubbängen...

2011-11-24 @ 12:08:51
URL: http://nathaliefotograf.blogg.se/
Postat av: Ebba

Va roligt! Lycka till! :D

2011-11-24 @ 19:39:58
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: Carola & Lilo

Super kul med kurs!

Jag har gått den kursen hos Irene och den är jätte rolig, massor med lek och bus!



/Carola

2011-11-29 @ 09:29:42
URL: http://www.lilotuff.dinstudio.se
Postat av: Carola & Lilo

Tycker kursen var helt okej.

Det var mycke träning med andra hundar (och människor) som störning vilket jag tycker är bra!

Det underlättar en del om hunden har bra föremålsintresse.

2011-11-30 @ 09:14:30
URL: http://www.lilotuff.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0