2 oktober 2011- en hunddag!

Dagen började med en massa goooos i sängen. Älskar sån söndagsmorgon så man inte 
behöver skynda och kliva upp! Hundarna var hur gosiga som helst! Morgons promenad blev
en sväng i skogen med både hundar.


På dagen mötte jag upp en döv Jack Parson Terrier, Donna på 2,5 år. Vi gick runt Erstavik och fikade vid Strålsjön. Var borta 3 timmar, härligt! Jag tog bara med Tyra, så jag hade mer fokus på henne tänkte jag. Men det gick överförväntan – Tyra struntade i Donna på en gång och gick så bra. Inga sån ”stress tok ryck”, ingen hoppande & bitande, ingen stress. Nej, hon var hur lugn som helst, men bara lite dragig i koppeln – men inge stort problem. Avbröt hennes fixering rätt lätt idag när hon fick vittring på vilt. Så nöjd med henne idag!

När jag kom hem- bytte jag hund och tog ut Azi till grusgropen och lekte intenstivt med henne där. Gick i skogen och tog bilder och hon fick jobba massa för hennes mat. Hon var så duktig och fokuserad på allt jag bad henne göra. Hon har nästan lärt sig och vinka på kommando, när det är klart - film! Var ute ca 2 timmar med henne. Leeeeerig hon blev av all lek i leran, hihihi, min jeans - in i tvätten! :)

Nu ligger hundarna utslagna efter har ätit varsin ben. Så njuter jag av taco, mums!


Kommentarer
Postat av: mirjam

awesome att det har gått bättre än bra som du trodde från början.. jaa, filmklipp är jätte roliga! :)

2011-10-02 @ 22:21:58
Postat av: Quila o Ronja

Tror det är smart, att ta en och en ibland.....tyvärr gör jag det allt för sällan. Bättring på mig!

Visst är det trist, att det är så långt att åka, men när man väl är där, så är det värt varje timma i bilen.

Oh, jag håller på med bilderna nu......406 st!!! Jösses, vad tänkte jag? Men det är många som går bort, så klart.

Lägger in några få i kväll.......tänkte sedan göra som en "dag-för-dag-blogg", om våra fjällvandringar.

;-)))

2011-10-02 @ 22:27:52
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Älvan

ajaj det var nte smart att låta hundarna hoppa upp på ensilagebalar :S för minsta hål det blir då är hela balen förstörd = ca 300 eller mer kr i sjön eller hästar, de som ska äta av balen blir sjuka. eftersom dte bildas mögel. så folk kan bli arga om ni gör så.



Låt bli nästa gång ;)

2011-10-03 @ 05:53:24
URL: http://aelvan.blogg.se/
Postat av: Cissi

vilka underbara bilder! <3

2011-10-03 @ 10:48:20
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: Anna-Carin

Jag är helt värdelös på att springa och speciellt långt så du behöver inte räkna med nåt motstånd från oss! Grymt bra placering!!

2011-10-03 @ 17:34:02
URL: http://Www.lillaliam.se
Postat av: Beatrice Pettersson & Otto

Jadu, tiden går fort! Vart hundägare i 5 månader!

2011-10-03 @ 21:32:04
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0