Helgen - händelseriik och bra helg!

Fredagskvällen åkte jag och glodde på futsalmatch (Hephata, dövlag) i Liljeholm och efteråt fikade vi några på Waynes.

Lördagen vet ni vad jag gjorde - cykel, promenad, städning, globen, fridhemsplan, kristineberg å halloween mys!

Såg på paranormal activity 2, och den är en skitfilm. Inget för döva egentligen, den är mycket av ljud. Så vi bara glor på stillbild länge och sen plötsligt händer det nåt. Vi liksom missar hela ljuden som kommer smygande tills det händer något. Så jag satt mest och skrattade genom hela filmen och sov väldigt gott efteråt. Filmen är inte gjorda för döva. Likadant med paranormal activity 1, gäspade jag genom hela filmen. Men vissa grejer som att andar drog iväg mamman, barnet var läskigt, för det kan ju hända på riktigt, men annars... :)

Idag åkte jag och hundarna hem vid lunchtiden. Efter en stund hemma åkte jag iväg och besökte en kompis Gustaf i Högdalen, efter en stund soft hos han så åkte vi och såg på futsalmatch igen, denna här gången var herrar dövas landslaget som spelade.

Nu ikväll gick jag en DW runda me hundarna ca 1 timme, Tyra drog 5 kg, Azi sprang lös - snarare hoppade runt, hon var rädd för kättingen skulle råka träffa hennes tassar.

Nu är jag helt slut efter helgen, herregud!!! Jag vaknade kl 8 istället för 9 imorse! Jag hade inte ändrat klockan, så gick upp kl 9 och sen insåg jag att nåt inte stämde, juste vintertid, haha!
Nu ser jag fram emot veckan (ny vecka) och mest på torsdag- 4 dagar kvar!!!

Lördagsmorgon i sängen som vanligt. Älskar bilden på Azi såå söt med tungan!
På bussen på väg hem från Kristineberg. Tyra piper hela tiden i tunnelbanan, men i bussen är hon lugn. Vi åker väldigt sällan tunnelbana så det är fortfarande ganska ovant för henne. Men Azi är kolugn som alltid, utmärkt stöd, och hon är en lugnande medicin för mig när jag börjar bli stressad. Så pussar Azi mig en massa lugnandeenergi ;)
Bästa Azi!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va gulligt! Åker du mycket buss med dom? :D

Jag skulle älska att kunna sätta mig på en vanlig plats när jag åker buss med min hund. Men hon hoppar alltid upp på stolar och sånt, hon e ju liksom lite storväxt! Haha! XD

2011-10-31 @ 18:51:38
URL: http://coolridged.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0