Regn & Rusk!


Bilden togs på Erstavik den 2 sept.


Enda jag ser på facebook "skitväder" "skit jag kom hem dyngblöt nu" osv osv. Jag blir så irriterad! Vad är fel med regnet? Det är så vackert, man kan vända det till något positivt!

Som jag hamnade mitt i regnet och det var hemskt att stå i busshållsplatsen mitten i motorvägen (Norra Sköndal) och vänta på bussen med två darrande hundar och en som peeeeeeeeeeeep hela tiden och så KLART KOM min buss INTE. Hoppade över en tid, så jag fick stå där hela 30 minuter- men så fort bussen kom så satte vi oss och jag log direkt. Jag tänker att det är över och nu är jag nära hemma och så fort jag kom hem tände jag en massa levande ljus i köket och lagade middag. Hundarna jobbade för sina färskfoder ur tom ihålig märgben.

När jag åt middag tittade jag ut och det var så vackert, röda blad från träden som flyger iväg och regnet droppar. Så fint. Jag blir så varm... Nu somnar hundarna så fint. Om en timme ska vi dra ut på en promenad, kanske en kortare cykeltur för Tyra så hon får rusa lite av sig eller släpper jag dom i en inhängd. Sen så blir det chips & dip & cola framför Desperate Housewives.

För första gången på LÄÄÄNGE jag tycker det är skönt att vara hemma helt ensam. Brukar få ångest och vilja träffa någon, men nu nej, helt perfekt och vara ensam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0