Tyra har blivit väldigt mammig och en sur tant. Azi är där och är helt förstående och är så tålamodig, Azi är den klokaste hund jag känner.

Nu har jag jobbigt med mina hundar!! Speciellt med Tyra- hon reagerar värre och värre av skendräktighet. Hon har blivit aggressiv nu :/ Inte mot mig, utan mot en hund på jobbet. En flat-coated retriever hane, de vistas i "lösgångede" på jobbet. Alltså med oss personalen, inte i boxen. De brukar leka och sova tillsammans, men igår visade Tyra plötsligt hatiskt mot honom. Hon skakar och blir så stressad när hon ens bara SER honom. Hon försökte göra utfall några gånger, en gång rök de ihop. Men efteråt så hade jag kontroll och var tvungen och ha koppel på Tyra hela tiden inomhus.

Jag försökte ha Azi och Tyra i en box som var tom - men Tyra skällde oavbrutet, ville inte vara där. Azi är ännu mer och mer Tyras valp, hon sköter om henne och slickar och ligger PÅ henne. Så det går inte och ha med Tyra på jobbet idag. Idag får hundarna vara hemma, och så tur så har jag en kompis som bor hemma hos mig nu för tillfället och är arbetslös, så ska vara hemma med hundarna idag. Hoppas verkligen att det går över snart!! 6 dagar kvar till kastreration!!! :)

Azi säger inget emot, hon nafsar till Tyra ibland när hon blivit för mycket. Men annars ligger Azi hela tiden och är såå tålamodig. Hon är den klokaste hund på universum jag känner. Hon vet precis hur hon ska hantera situationerna och allt! T.ex. för nån dag sen så var jag uppe i mitt rum max ett par minuter, och jag hade tigerräkor på matbordet. Så plötsligt kom Azi rusande till mig och verkade som hon ville nåt. Sen sprang hon iväg igen, så jag sprang efter för att se vad hon ville. Alldeles riktigt, Tyra stod på matbordet och glufsade i tigerräkor! :)

Har varit ute en timme med hundarna i skogen och grusgropen nu på morgonen. Nu dricker jag te - ska iväg till jobbet strax... Ska skicka hundarna in till mitt rum, där sover min kompis.

Utsikten från mitt rum - vackert va?! :)

Kommentarer
Postat av: emelie

lite berit i båda dina hundar då. ;) hon blev ju också sån när hon var skendräktig, arg på andra hundar bara för att dom fanns, även om det i vanliga fall gick bra. och hon skvallrar också när andra hundar (eller katten!) snor mat! och hon ser alltid lika viktig och duktig ut när hon gör det. så sött!

2011-10-28 @ 11:06:37
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Annica

Vad duktig Azi är!

Postat av: Amanda & Akila

Men... Akila löper nu, och frågade med vet när man ska kastrera, då sa hon mittemellan löp, så ca 3 månader efter löpet.. :S

2011-10-29 @ 22:49:48
URL: http://lathunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0