135 nya miljöbussar i Nacka- Värmdö

"Resnärerna kommer att märka av flera positiva förändringar" - Nacka tidning.

Det har jag iallafall inte märkt något positivt. Gångvägen i bussen har blivit mycket mindre, trångt. Och så kan mina hundar inte ligga "fritt" under stolen, där har man sätt in en "vägg" mitten under stolarna som stolstöd. Så får jag flytta in ena hunden längst till bussväggen, och den andra hunden andra sidan om stolstödet vid gångvägen. Hunden som ligger vid gångvägen ramlar ner till golvet, för litet utrymme att ligga ordentligt utan att halka runt när bussen svänger. Och så är bussarna svinkallt! Både hundarna började skaka och FRÖS! Och för en gångsskull bryr jag om barn, färre barnvagnsområde. Förut brukade de finnas vid föraren och en i längstbak av bussen, men nu finns det bara vid föraren och utrymmet är mindre. Tillbaka med de gamla bussar som var en aning hundvänliga. Vad är problemet att bygga miljöbuss med lika stort utrymme som gamla bussarna?

Jag borde kanske skaffa körkort istället för att klaga som en gammal tant ;) Men jag klagar inte att busspriserna har höjt, min busskort kostar under 500 kr. Jag åker med reduceratpris pga jag inte kan höra allt som informeras under resan och om det händer något. Lite positivt (haha).

Kommentarer
Postat av: Annemie

Jag har en blandras, schäfer/rottweiler. Läste lite av dina tidigare inlägg och såg att du testat linlöpning :) Vilken typ av sele behöver man till det? ett magbältet (eller vad det heter)är det att rekomendera? Dumma frågor kanske men jag undrar för att diesel har varit med mig ute när jag sprungit men då ligger hon alltid före mig och det blir så jobbigt om man har koppel :D Då kanske detta vore bätte och roligare för henne, får ju hon jobba lite mer också :)

2011-09-07 @ 08:52:24
URL: http://miesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0