En bra lördag- tack och lov!



Jag och Tyra var i Erstavik igår, då togs bilden. Har massa bilder i min kamera som jag ska sätta in sen, när jag startat min dator. Sick- har inte gjort de än. Haha. Hatar tekniska grejer! Köpte ju ny mobil för några veckor sen, nu är den trasig igen. Usch :)

Yttligare perfekt dag idag! Dagen började kl åtta, åt en rejäl frukost och läste tidning. Sen drog jag och både hundar (Azi är frisk!) och gick ut i skogen tre timmar. Azi sprang lös som vanligt och var glad att få sträcka på sig igen, mötte ganska många hundar i skogen. Azi var duktig som sprang tillbaka till mig så fort hon såg människa/hund framför oss. Mötte en Bullmastiff hane, en riktig snyggning! Tyra drog 1.5 timme av 3 timmar 3kg kätting. Hon jobbade väldigt bra och blev riktigt trött efter när vi kom hem och somnade hårt i min säng. Resten av 1.5 timme sprang hon "lös" med långlinan, och vi tränade en massa inkallning. Några gånger var det utmärkt bra inkallning, vissa var det helt fiasko. Vi mötte ORM igen! Plötsligt såg jag något svart under Azi som hon klev över och den rörde sig jättesnabbt förbi oss och in i sjön på två röda sekunder! Stort skillnad ifrån igår som rörde sig JÄTTELÅNGSAMT. Men idag hade den två gula fläckar på huvudet, vad för orm?

Sen kl två var det final! Svenska baskettjejer kom till final, det var därför jag skulle till Italien, titta på VM turnering för döva. Så träffades vi några och såg på live på datorn. Sverige vann efter en rysare match! Så gick vi ut och åt på en Grekisk restaurang. Åt så jag sprack nästan! :) Nu ikväll när jag kom hem gick jag en timme med hundarna, underbar kyla!

Kommentarer
Postat av: Mirjam

vad härligt det låter!! hur gör du med inkallning med dina hundar? :)

ormen är kanske från arten snok. den är inte giftig bara så du vet det. :)

2011-09-24 @ 23:00:35
Postat av: Amanda & Akila

Usch jag hatar orm! Akila flög ju på en helsvart, som du hade bild på.. Var bombis på att det var en snok, just för den var så svart.. Men det visade sig ju vara en huggorm och hon vart ju biten :(



har den gula fläckar på huvudet så är det en snok :) (Som jag ormpluggat det dygnet Akila låg inne pga huggormsbettet) ;)

2011-09-25 @ 00:46:51
URL: http://lathunden.blogg.se/
Postat av: Ebba

Två gula prickar på huvudet är snok ;)

2011-09-25 @ 08:43:39
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: Lena, Hemmliz, Kool`ax

Halloj!

Är här och tittar runt igen, du är så duktig med dina vovvar, härligt att läsa allt du gör. Den orm du såg idag var med all säkerhet en snok, alltså ofarlig. Kram till dig och dina fina vovvar:))

2011-09-25 @ 22:51:35
URL: http://schafervovvarna.blogg.se/
Postat av: Ps hundar

Ormen hade nog legat och värmt upp sig idag i solen, två gula fläckar är en Snok. Alltså ofarlig, men man ska aldrig chansa på snok och svart huggorm om man inte är helt säker. Huggormar kamoflerar sig rätt bra som snokar när dom är svarta.

2011-09-25 @ 23:14:22
URL: http://pshundar.blogspot.com
Postat av: Robban

Två gula fläckar? Snok isåfall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Snok

2011-09-26 @ 00:12:42
URL: http://www.robertfageryd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0