Jag älskar er, mina flickor!



Har nu beställt mer mat via foderbilen.se till hundarna som hundvakterna ska ha när de vaktar Tyra och Azi när jag åker till Italien om två veckor. Ligger just nu med Azi efter 2,5 timmars promenad i skogen. Mysigt, men en fästing kröp på mig och jag tappade den någonstans i filten. Känns lite obehagligt och jag inbillar mig hela tiden att den kryper någonstans hela tiden.

Var på en fest lördags och där utlöstes en hett diskussion mellan mig och flera av mina kompisar (som vanligt). De tyckte att jag var helt tokig som föredrog och rädda en valp framför ett barn om de båda två låg på spåret och tåget kommer. Och jag hade bara möjlighet och rädda en av de. Absolut väljer jag hunden, finns ingenting att diskutera om. Men de trodde inte sina ögon och frågade om jag verkligen tyckte hundar var mer värd än människor. Till stort del tycker jag det ja visst. Jag skulle ABSOLUT KUNNA dö för mina hundar. Ser inget problem i detta. Det var en intressant diskussion. Som vanligt var det tio mot mig, men till slut insåg de att jag stod fast det jag tyckte så gav de upp och jag gick med ett leende därifrån och min kärlek för hundar växte :)

Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson

Kärlek till hundar är starka, likadant för mig. Men jag skulle har för svårt att välja. Som det känns nu så lutar det åt valpen, men det skulle lika gärna kunna bli barnet när man står i en sån situation. Hade det var ett främmande barn och Otto, hade jag UTAN tvekan räddat Otto!



Behöver lite hjälp med min design, vad behöver ändras? Tips mottages tacksamt!

2011-09-06 @ 15:48:23
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Aurora

Jag hade också räddat valpen, utan att tveka!

2011-09-06 @ 16:48:25
URL: http://rawran.blogg.se/
Postat av: Filippa & Ester

Heja, heja!! :)

2011-09-06 @ 17:12:20
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: Matilda

Jag är lite nyfiken!

Om vi istället skulle säga så här..



En av din familj (kan vara ett syskon, mamma/pappa) går ut och rastar Azi (eller Tyra) vid ett järnvägsområde och helt plötsligt när de skulle korsa över en järnvägspår fastnar de båda i järnvägspåret (på något sätt) och om vilken minut som helst skulle tåget komma. Du var i närheten och såg när detta inträffade och då visste du att du bara hade en chans att rädda en av dem när du såg tåget komma rusande.



I denna ögonblick..



Vem skulle du ha räddat? En av din familj eller Azi? (observera att Azi är självklart en av din familj, men nu syftar jag på en människa i din familj)



Eftersom du till stor del tycker att hunden är viktigare än människan, skulle du då prioritera Azi framför din familjemedlem (syskon, mamma/pappa?)



Skulle vara intressant att få höra din åsikt.

2011-09-07 @ 00:12:14
Postat av: Linda azi tyra

Matilda = Den fråga har jag fått tusentals gånger :) Mina hundar är mina barn, och man sätter sitt barn i allra första hand. Men det betyder inte att jag älskar mina föräldrar mindre för det. Utan Azi och Tyra är mina barn och de är mina allt. Så tror jag av helt instinktivt kommer jag nog rädda hundarna. Liksom mina föräldrar kommer nog rädda mig framför deras egna föräldrar.

2011-09-07 @ 10:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0