Mina hundar är inte alltid änglar!

En grej chockade mig förrgår. Hundarna verkligen bråkade med varandra. De var så hyperarga på varandra, jag fick slita isär dom. De blottade tänderna och var typ i slagsmål. Och anledningen var mitt eget fel :(

Hundarna fick färskfoder med ris blandat med vatten som jag har frusit ihop i deras vanliga matskål, så de skulle slicka maten (jobba). Jag lade skålen som vanligt olika sidor i köket. Varsin hörna, jag var också i köket och lagade mat. Jag kollade dom då och då, men just då när jag hackade lök hade Tyras skål glidit iväg medans hon jobbade. Och den hamnade in i Azis hörna, vad exakt som hände då vet jag inte. Men tydligen har Azi nosat in i Tyras skål och då utlöstes försvaring för mat.

Jag hörde något smäll, men kan inte förklara vad det var för ljud, bara att det var något ljud. Och jag chockas av att de bet varandra. Inget sån små gruff som jag brukar låta dom lösa själv, nej jag måste rycka in. Fick rätt grepp direkt på deras nackskinnet och kastade bort dom från varandra. Tyra blottade tänderna fortfarande åt Azi, men Azi vek ner för mig. Efter en stund lugnade dom sig ner och åt vidare. Efteråt var de bästisar som vanligt :) Och jag har lärt mig någonting av det här, ha mer koll!! Ingen kom till skada, förutom Azi fick litet sår på läppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0