Löpbandet betyder så mycket!

Ja, faktiskt den betyder mycket för oss! Tyra har blivit tusen gånger lugnare nu när hon springer 4-7 gånger i veckan på förmiddan. Igår sprang hon 2,2 km på 30 minuter - 5 km/h. Idag sprang hon 3,5 km på 30 minuter - 7 km/h.

Vi varierar farten, times och distans. Så hon inte blir utsliten eller tröttnar på den. Hon tycker fortfarande att den är jätteroligt, hon står på den varjemorgon och visar att hon vill springa.

Nu har det gått så bra att jag kan göra andra saker i köket (håller uppsikt hela tiden såklart), tex äta frukost osv medans hon springer. I början fick jag sitta framför henne hela tiden och belöna henne. Men nu springer hon utan belöning i 30 minuter utan problem. Uttömd av energi och förbättrad reltion med mig är hennes belöning.


Kommentarer
Postat av: emelie & berit

vad nöjd hon ser ut! :) och vad härligt att det funkar bättre med er relation och träning och allt!

2012-04-24 @ 11:39:18
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Cia

Tycker att det verkar sunt för henne. Du tar dig väldigt mycket tid till dina hundar så att de får utlopp för sin energi och eftersom att hundarna får "vanlig" motion i princip varje dag tycker jag att detta är ett kanon hjälpmedel. ´

Skulle så gärna vilja prova detta med mina hundar men jag har för dålig självdisiplin så jag hade nog blivit ännu latare... men tror att det hade varit behövligt för att få bort lite av energin... Ska fortsätta fundera!

2012-04-24 @ 13:20:36
Postat av: Ira

Fan vad duktig Tyra är, stor framsteg ser jag från den första filmen då fick du som du skrev, belöna och locka henne nu springer hon frivilligt på egen hand med störningar och du kan göra annat under tiden hon hoppar inte av bandet! heja Tyra!

2012-04-24 @ 15:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0