Hundkurs är anmäld för Tyra!

Ingen uppletande eller rallykurser finns, så har jag anmält mig till privatlektioner på rallylydnad hos en person i Tyresö. Men jag har också anmält oss till en kurs nu, äntligen. Dobermannspecialen heter kursen.
 
Det är mer som relationskurs, så där får jag slipa på vår träning, speciellt i grupp med främmande hundar. Sådana träningar behöver Tyra och så får vi se hur instruktören Veronica är.

Jag är ofta skeptisk mot instruktörer, för alla blir "hundinstruktör" efter man har utbildat sig till en, men ingen blir lika bra som dom som "född med hundtalang" + har utbildningen som bonus, men jag ger dom alltid en chans och visa om de är något för mig. 6 lektioner blir det.




Kommentarer
Postat av: Carola & Lilo

Kul med kurs!
Veronica är bra. Jag har själv gått Rallykurs för henne en gång i tiden. Det var hon som fick upp mitt intresse för Rally!!

/Carola

2012-08-30 @ 06:02:04
URL: http://lilotuff.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0