Lång och lugn dag!

På sistone har det varit mycket långapromenader och cykelturer. Så tar vi det extra lugnt idag. Tyra har legat för det mesta i trädgården och solat efter hon sprungit lite på löpbandet, 1,5 km imorse. Jag har tagit itu med en jädrans massa klädtvätt och fixat lite i huset. Tills nyligen hade vi lite energi, så tränade flera tricks med henne i köket. Hon börjar kunna lite bakdelskontroll på en block att stå frambenen på, så hon ska förflytta bakbenen mot mig när jag flyttar lite på mig. 

Tyra har blivit jätteduktig på apport. Har tränat henne en hel del under sommaren, hon har färdig apportkunskaper i sig, imponerande för att vara en amstaff inte retriever, hihi. Och hon kommer tillbaks till MIG, inte någon annan när de är med på träningen. Så snart ska vi komma igång med uppletande!

Ikväll ska hon få märgben att tugga på medans jag glor på fångarna på fortet ;) Blir en lugn helg då alla mina kompisar är bortresta eller jobbar ihjäl sig, haha. Skulle ha åkt till Örebro idag, men blev inte av, trist.

Tyra & Tim i Sandasjön! Tim är en mix av rottis/bordercollie/boxer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0