Lång men en härlig dag!

Upp i ottan, kl 7! Kl 8 var vi vid Erstavik och skidor var på plats. Dragsele på plats på hundarna. Reeedooo - iväggg och skida bakom härliga arbetsvilliga morgonspigga hundar - Tyra och Donna!
 
Överförväntan med Donna, hon var så duktig, en fin draghund, så klart med mycket hjälp av Tyra, men Donna kämpade bra på med hennes 8 kilo :) Först när Tyra drog iväg (har en sån bälte mellan hundarnas halsband så de springer bredvid varann), hängde Donna med och kollade bakåt vart jag var. Men efter ett par hundra meter förstod hon att jag var med också, så började hon öka farten och sprang så fint hela 4 km runt Erstavik! Hem så stupade hundarna i sina korgar efter en rejäl frukost!

Tog snabbt med min trasiga mobil, måste lämna in och lagas... :/ Men dragturen imorse, Donna tyckte det var riktigt kul, hon älskade att bara springa hela tiden, riktigt duktig på hennes 8 kg bara! ;)
 
Sen tog jag chansen och lämnade hundarna ensamma hemma tillsammans i köket. Jag gick ut till grannen och gick ut med deras hundar i 45 minuter. När jag kom hem - hundarna sov fortfarande exakt samma ställe, så de har inte brytt om att jag gick iväg ;)
 
Eftermiddagen när vi tre har sovit lite tillsammans - beger vi oss till stan för en stanpromenad. Hundarna var hur lugna som helst bland människor och allt. Mysigt!

Stanpromenad på eftermiddagen, längs vattnet vid Skanstull kan man säga. 

Mötte sen upp en kompis och så åkte vi hem till mig. Åt middag tillsammans, under middagen TESTADE Donna mig verkligen. Hon vägrade stanna kvar på filten som jag sa åt henne, hon gick iväg typ 1000 gånger, jag bara sa åt henne gå tillbaka, om och om och om och om, jag hann inte ens smaka maten förrän min kompis hade ätit upp allt - SERIÖST! Men till slut så gav den enivsa damen upp och somnade, så kunde jag njuta av maten och kvällen ;) Haha, riktigt kul och få jobba med sådant igen, Tyra har blivit alldeles för enkel nu, skratt!

Filmen, från idag. Staketet där, var när jag skulle minska utrymme när de var ensamma hemma, de blev glada när jag kom hem och började busa lite med varandra. Ser ut som de har fått mer och mer realtion med varandra nu. Blir kul och se hur deras relation utvecklas sen. Och lilla biten av filmen, att Tyra ska ENVISAS och sova där i MINI bur :D

Kommentarer
Postat av: Linn

hahaha, härlig video!

2012-12-14 @ 12:46:28
URL: http://adhdbarnet.devote.se
Postat av: Tina

Rolig film när den lilla hunden envisade att ligga i samma säng som den stora. Roligt också se tydligt vad den stora säger med sin kroppspråk.

2012-12-17 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0