Nu är jag helt slut efter hela dagen i snöstormen!

Puuuh! Jag har varit ute sen 10 imorse. Först tog jag och hundarna en kortare runda, sen lämnades Azi hemma. Filippa & Ester kom hem till oss, så gick vi 4 till Ältasjön och startade
vår skidtur!

Vi åkte runt halva Ältasjön in till en lilla å, eller hur man säger, mot Söderbysjön. Tänkte ta en varv där, men skidspåret tog slut vid sjön, vi vågade inte skapa ett eget spår och hundarna var trötta.
0 grader så snön blev tung, och de fick pulsa i 10 cm snö nästan helavägen. Så vi vände tillbaks till Ältasjön och stannade vid en klippa och åt lunch. Sen åkte vi hem. Sammanlagt blev det 8 km.

Hem- så lämnade jag Tyra i hundrummet och tog ut Azi på en promenad. Vi gick mot grusgropen, vidare mot Erstavik och tog ett varv där, 6 km. Hemma igen 16.00

Puuuh, så sov hundarna tillsammans sött i korgen. Nu ikväll gick vi en timme i snöstormen igen...

Precis kommit ut till Söderbysjön och bestämde för att vända tillbaks. All respect for the ice!

På tillbaka vägen.

Förbi Brotorp.

Vilken fin kropp hon har fått. Tack vare maten Vom og Hundemat, super mat!

Lilla fåniga jag!

Promenaden med Azi och Ester!
Min favorit väg till Erstavik från grusgropen. Vinterland väg kallar jag den!
På fälten!

Lite bus stund. Kull lek ;)


Mina älskade flickor!


Kommentarer
Postat av: Kia | Hundliv & Bloggdesign

Ser härligt ut! :)



sv: Ja, hon har väldigt lätt för att bli stressad tyvärr, så vi måste alltid planera runt vilodagar.

2012-02-16 @ 07:05:07
URL: http://kiapalmang.com
Postat av: P.S Hundar

Är det aldrig någon som säger till er att inte köra sönder deras skidspår? :)

2012-02-16 @ 08:12:36
URL: http://pshundar.se
Postat av: Quila o Ronja

Vilken härlig dag!!! Tufft med tung snö, men himla bra träning ;-)

Tror jag det, att hundarna somnade sött efter den turen ;-.)

Ha en bra dag

2012-02-16 @ 08:56:45
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: Malin & Dylan

ÅÅÅH, vilka härliga vägar! Jag skulle också vilja promenera på något sådant här ställe! Hur hittar man dit?



Tack för tipset med märgbenen! Ska kolla om jag har vägarna förbi någon gång! :)

Ska även kolla om Ica har vid oss.



Ja, det är en overall från Hurrta. Jag vill att han ska vara varm om alla muskler osv. Så att då får det bli så...haha...stackarn!

2012-02-18 @ 11:52:16
URL: http://www.hundendylan.blogspot.com
Postat av: Mimmi&Benjy&Urax

fina bilder! Kul att du kör drag :D

2012-02-18 @ 18:45:47
URL: http://laekenois.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0