Vårt "schema", ungefärligt.

Varjedag; Rasta, ge mat x2, någon form av träning, ha roligt tillsammans.

Varje vecka; Kolla genom kroppen om det ömmar någonstans, klippa klor, ge en ordentlig massage, ge märgben/BARF och 1 dag som total vilodag.

Varann vecka; Rengöra öronen vid behov.

Varje månad; Inköp av hundmat och betala försäkring.

Varje 6:e månad; Dusch med schampoo (om inte tillfälle vid behov oftare), besök hos vetten- pga de senaste åren har det blivit så att Azi behöver besöka veterinären av något skäl.

Varje år; Hälsokontroll samt vacc hos veterinären.

Så ser det ut hos oss, om inte jag har glömt något.

Kommentarer
Postat av: Amanda & Akila

Ja, jag gick där i 2 månader ungefär sen hoppa jag av.. Haha, hur visste du det ?

2012-02-23 @ 20:00:38
URL: http://knashunden.wordpress.com
Postat av: Kia | Hundliv & Bloggdesign

sv: ja, det är ganska jobbigt med hennes stress, det är väldigt svårt att hitta rätt aktiveringsnivå i vardagen eftersom hon hela tiden kräver lite mer, och beter sig nästan likadant om hon är stressad som när hon är understimulerad.

Hon slickar och tuggar mest på tassarna när hon är stressad, eller så juckar/brottas hon med kuddarna i soffan och sängen, eller så går hon och pockar på vår uppmärksamhet hela tiden och är oförmögen att ta det lugnt... När hon var valt så visade hon sin stress genom bitattacker, det var mindre roligt, och första halvåret var fullt med konflikter eftersom vi inte förstod vad hon ville.



Nej, jag har inte sökt någon hjälp på det sättet, mer än att jag har pratat med en vän som utbildar sig till hundpsykolog. Vi gick ju valpkurs hos Irene och jag har försökt läsa alla texter hon har skrivit om överslag/omriktade beteenden och dom har hjälp mkt!



vad gör du åt Tyras stress då?

Hella tackar för gratulationen! :) Tårtan smakade kalasgott.

2012-02-23 @ 20:54:31
URL: http://kiapalmang.com
Postat av: P.S Hundar

Sv: Ja det ska bli superkul och spännande med en CsV! :)

Whisky har aldrig varit den försiktiga typen alls, han har alltid varit pigg och galen, men nu på ett annat vis. Svårt att förklara om man inte känner Whisky! :)

2012-02-24 @ 07:21:21
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0