Haft mycket träningsrika dagar med Azi och Tyra. Ny miljö, stadslivet och nya folk!

Igår åkte vi tunnelbanan, Tyra blev extra stressad än vanligt pga hon hade överskottsenergi, hade inte låtit henne springa ordentligt innan. En gång under resan SKREK hon något otroligt högt, alla vände huvudet och kollade på oss! Jag trodde först det var högtalaren, men nej det var min lilla Tyra. Azi satt lugnt som vanligt och tittade på folk med sina baby ögon :) På kvällen var det så mysigt att vi blev fast kvar!

Idag vaknade vi upp här i stan och gick i parker och tog det ganska lugnt. Nyligen var vi i en idrottshall och tittade på några som tränade futsal och basket. Hundarna var så klart med. De satt och tittade på, Azi somnade ganska snabbt, det var lite utmaning för Tyra. Hon försökte i början hoppa in i planen och skrek lite. Men sen lugnade hon sig och det gick bra. Precis när träningen var slut då kopplade Tyra av på riktigt och la på ryggen. Då avslutade vi på topp av träningen och gick ut och väntade på de andra skulle bli klara :)

Flesta tyckte det var roligt med hundar i hallen, inte varjedag ju :) Fick fina kommentar att de var lugna, det glädjer mig, jag trodde Tyra skulle bete sig illa, typ skälla efter bollarna. Och de frågade vem är vem hihi, och om de var släkt med varandra med tanke dövhet. Det blir fler besök i hallen med hundarna :-P

Just nu ligger Azi på soffan och Tyra på sängen utmattade av passivitet träning! Skönt, äter ihop med några ikväll och blir myskväll igen som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0