Mysig promenad med lilla Donna! Och en skräckmorgon!



Imorse innan vi skulle ut och promenera bytte jag kläderna i toaletten som finns i övervåningen och hundarna var i köket/hallen i nedrevåningen, som senast jag såg dom. När jag var klar och gick ner så fick jag plötsligt syn på massa bloddroppar, lika stora som 1 krona mynt och 5 krona mynt, jag blev så rädd. Fick hjärtat i halsgropen! INGEN HUNDAR I KÖKET/HALLEN! Jag sprang i panik och letade efter de i huset, hittade Azi liggande sovande i mitt rum. Hon hade inget blod. Då är det Tyra!

Jag sprang ner till hundrummet, och så stod Tyra där med blod runt munnen. Jag kollade och tvättade - inget sår eller nåt. Inte ens på tungan, väldigt konstigt och så slutade det blöda alls. Sen hittade jag en nyvassad penna på golvet i köket med blod på. Tyra måste ha försökt tugga den och den stack henne i munnen så sprang hon ner och gömde :) Tur inget värre!

Efter dramat kunde vi gå ut i lugn ro på 2½ timmar promenad med Donna runt i Älta. Scouthus (valborg ställe), Hedvigslund, Maggiesfarm, runt området där jag bor vid Sigfredborgsskolan.
Nu tuggar hundarna märgben och jag ska fixa mig lite. Ska dra iväg och umgås med kompisarna ikväll och hundarna får vara i hundrummet. Det har funkat jätte bra och använda den. Verkar som hundarna trivs bra och jag hittar dom alltid sovande när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0