Halvdags utflykt till Saltsjöbaden!

Gick en långpromenad med hundarna idag runt Saltsjöbaden- vid Trehörningen/Lundsjön/Dammsjön. Sedan myste vi en långstund vid Erstavikbadet. Jag doppade mig i också! Jag är en sån värsta badkurka och vid Erstavik är ju saltvatten och brukar alltid vara svinkallt, har inte badat där på årtal. Men idag var där hur varmt som helst, så tog jag bort mina jeans och busade i vattnet med hundarna. Sket i folk som såg mina trosor! :)



Jag lekte försiktigt med Azi eftersom hon var trött efter promenaden och vi hade ca 40-60 minuter promenad hemåt så ville jag hon skulle vila. Men hon blev så ivrig och ville leka med oss, så hon fick leka en stund med oss sen tillbringade hon för det mesta att rulla på sanden. När Azi lekte med oss var hon hur ung hund som helst. Hon sprang så att sanden stänkte och hoppade i vattnet och simmade hur enkelt som helst! Härlig dam!



Tyra var så lekfull och lekte koncenterat med mig, hon intresserade inte för andra folk som fanns där. Även hoppade hon glatt in i vattnet och hämtade tennisbollen eller jagade mig längs stranden. Hennes självförtroende för vatten har växt något otroligt. Men när jag råkade kasta för långt så hon tvingas simma; valde hon att stanna och skälla på bollen. Hon är inte redo att simma än- men hon har nått långt att hon kan gå så långt in i vattnet att nästan hela hon täcks av vatten! :)



En sån knäppbildserie!



Efter 5 timmars äventyr slocknade hundarna direkt i min säng och snarkade i timmar. Så passade jag på grilla och åt en välförtjänt lyxmiddag med en kompis. Lovely day!

Kommentarer
Postat av: jessica



Vilka härliga äventyr ni gör, blir nästan lite avis.. Hur är det med dina hundar och värmen nu på sommaren,blir de inte lätt överhettade om ni är ute o promenerar i fem timmar:)?

2012-07-01 @ 19:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0