Hundproblem beteende. Utbildningen.

Gick upp 5 imorse och gick till en kompis som bor i Älta också så åkte vi tillsammans till utbildningen. Hundarna förstod att det var nåt på gång, hur ofta går vi ut vid 6. Men Tyra stressade inte en enda gången alls! Som om hennes stress är bortblåst!

Jag skäms att jag underskattade Tyra. Hon var hur fantastisk som helst idag! Pep ingenting, förutom en enda gången när en annan hund tuggade på ben. Men annars sov hon hela dagen, hela 8 timmar!! Nu vet jag att jag än en gång att jag har lyckats och få Tyra klara "tålamodig situationer" och stillsittande. Härligt Tyra!! Azi låg och var hur stilla som helst som alltid - duktigt hihi. 



Folk var intresserade av döva hundar och tyckte det var roligt och se mig teckna till dom. Tänk att det är så spännande för folk - men det är vardagsmat för mig, så olikt liv! ;) Även skällde en Tyra en skall för hon fastnade i koppeln så reagerade folk på hennes röst. Annorlunda än hörande hundar, det är inte första gången jag hörde det. Många har reagerat att mina hundar skäller på lite annorlunda sätt än vanliga hundar med hörsel. Intressant, önskade jag kunde höra detta...

Meen utbildningen var mer intressantare idag - speciellt när de pratar om jaktproblembeteende. Rätt spännande. Det var avslutning av många som har gått 10 delar av 10 under våren, men jag hoppade in mitt i utbildningen så jag har 4 lektioner kvar till hösten. Har gått 6 lektioner nu under våren. Sen har jag praktik färdigt pga har jobbat på hunddagis. Längtar till oktober så är jag klar, så jag kan genomföra mitt projekt!!! :)

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Härligt, samma gäller oss på vår utbildning, hundarna ligger och sover 8 timmar hela dom helgerna, även när andras hundar börjar skälla eller liknande, då blir man stolt :)

2012-06-04 @ 08:55:36
URL: http://pshundar.se
Postat av: Elon och Linus matte

Det är en unik form av kunskap att både kunna och lära ut tecken, extra unikt då det är till döva hundar också. Kul att folk är intresserade och visar att de vill veta. I många fall är det tvärtom tyvärr : (

/Elon och Linus matte

2012-06-09 @ 21:57:08
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0