Helt slut efter allt... En enda sak kvar, sen är dagen slut!

Mycket åkande idag. Sickla, Farsta, Älta osv på jakt efter en medicin som inte fanns på nån Apoteket alls! Jag kom på att Azi är väldigt känslig mot smärtstillande Rimadyl, hon fick tarmblödning av detta för några år sedan. Metacam som hon fick nu är ganska lik Rimadyl, så måste hon ha en till medicin som gör att magen klarar av Metacam. Och den fanns ej någonstans- alla måste besällas hem, så jag hade inte kunnat ge henne smärtstillande hela dagen idag.

Men veterinären hade några reserv i deras klinik, så jag åkte dit och köpte 3 tabletter för 11 kr, som räcker till fredag då kommer den hem till Apoteketet...

Azi har fortfarande inte kissat... Nu 32 timmar! Veterinären sa att det är ganska vanligt med tikar att hålla ihop när de har ont. Så vi ger henne till imorgon bitti, ingen kiss, så får vi nog åka in. Suck!

Är helt slut i huvudet efter allt nu, har varit så spänd och orolig. Börjar släppa nu när allt ordnar sig så känner jag mig väldigt trött. Men ska iväg snart med Tyra på aktiveringspromenad, bara jag inte somnar mitt i promenaden, haha!

Nu vet ni varför era hundar är tjocka! ;)



Kommentarer
Postat av: Elenor & Alfred

Tack! :)



Åh nej vad tråkigt med Azi! Håller tummarna för henne och dig! KRAM

2012-03-14 @ 18:43:42
URL: http://eellyellis.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

<3 ja hellre hålla ihop än att ha ont när man ska kissa.. stackars Azi! pusspuss från mig!

2012-03-14 @ 18:49:29
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: emelie & berit

men nej... :( vad tråkigt att hon blivit skadad. hoppas det läker så hon slipper operation! puss till azi!

2012-03-14 @ 20:17:59
URL: http://www.prickig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0