Intenstiv träningsdag idag!

Innan vi gick ut på förmiddagspromenad gick Tyra på löpbandet, 2,5 km/h i 6 minuter. Hon är riktig duktig och har förstått bättre vinken med bandet. Att man inte ska stanna. Testade också på Azi, men hon stannade som vanligt och åkte bakåt, hon gick på 0,8 km/h hihi ;)

Efter löpbandet gick jag ut med både hundar en timme och tränade både samtidigt, det gick bra! Hade vibrationshalsband på Tyra. Jag möter typ alltid katter när vi är ute, och så idag ville jag träffa katter, men det kom inga. Konstigt nog :)

Eftermiddagen gick jag ut med döva hunden Donna + matte och Tyra. Det gick bra, jag tränade Tyra att skvallra när vi mötte dom, det gick verkligen bra, Tyra kom direkt när halsbandet vibrerade. Stolt här! Rundan gick jättebra. Kom på alla skvaller för andra hundar, fåglar! Dock luktfläckar har hon svårare att släppa.

Är riktigt nöjd med dagen! Duschade även hundarna efter förmiddanspromenad, sura miner! Men de fick rejäl massage i badkaret, de luxe ;)

Känns som allt har vänt, jag är gladare i humöret och har motiviation att träna och tydligen har Tyra påverkats av detta också. Hon är så arbetsvillig och pigg på att träna och vara med mig. Azi också, mycket gladare och piggare. De lekte en långstund också i trädgården med dragkampleksak som hänger i en rep i ett träd.

- Tack till er alla som kommenterat i inlägget "tappat gnistan lite..."!

Nu sover hundarna gott efter deras middag, snart ska de ner i hundrummet och jag drar på träning!

Kommentarer
Postat av: Pea

Hur menas med skvallträning egentligen?

2012-03-07 @ 19:10:32
URL: http://peas.bloggplatsen.se
Postat av: AC

Draglägret ska vara för alla oavsett ras! Du är så välkommen så!!

2012-03-07 @ 20:35:20
URL: http://lillaliam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0