Vi mår återigen jättebra, lever livet och allt rullar på!

Tyra har blivit otroligt otroligt otroligt duktig med långlinan nu - jag håller henne aldrig i koppeln i skogen nu för tiden, (förut MÅSTE jag ha linan fast på min midjebälte), hon har lärt sig att inte sticka så fort hon får möjlighet. Hon går bakom/bredvid mig hela tiden. Det finns vissa dagar då hon har mer energi - så har jag hjälp av en träpinne som jag hittar ute. Den petar jag på henne om hon går för långt före mig och hon har otroligt respekt för pinnen så den är bra hjälpmedel i vissa dagar. Tyra har visat en helt annan sida, när hon hittat nåt doft och jag går vidare, så springer hon som raket till mig. Förut skulle hon se sin chans att sticka :)

Nu kan jag tillänga mig lika mycket tid för Azi i skogen nu, förut tog Tyra så mycket tid & uppmärksamhet att Azi tyckte det var tråkigt och börjat sticka då och då. Men nu är flocken stabilt igen och vi tre njuter av promenader tillsammans. 

Gick 4 timmar igår och alla var glada och lösa! Hela våren har jag slitit en massa med det här. Gråtit en massa, blivit så arg över mig själv, frustrerad osv osv - men nu är målet HÄÄÄÄR! Ska njuta av det här så länge samt nöta in i Tyras hjärna. Sedan kan vi ta ett steg framåt i träningen! :) PROUD OVER MYSELF!

Azi är helt frisk nu, haltar INGENTING och hon är med oss som vanligt nu!! Äntligen!! :)

Igår på vår 4 timmars morgon promenad från 8-12. Myyys m mina 3 älsklingar!


En dag på stan för ett par veckor sedan. Azi fick stanna hemma- men Tyra var med och va otroligt duktig. Lekte i hundhagen med flera andra hundar,, gick på en hel gatans loppis i Steriksplan bland tusentalsfolk = hon kunde liggga ner på kommando och koppla av. Sedan vid lunch så låg hon på rygg vid vägen, så trygg hon är <3

Tyra, okänd och Vilgot - en renrasig Staffe. Underbar en.

Lunch St eriksplan. T vänster - jaag :)


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad roligt och höra att det har gått så bra för Tyra och att Azi är helt återställd nu. Du kan verkligen vara stolt över dig själv. Lycka till i fortsättningen.

2012-05-23 @ 14:47:44
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Kia | Hundliv & Bloggdesign

Härligt! :)

2012-05-23 @ 18:03:46
URL: http://kiapalmang.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0