Nacka kvarn - Hästhagen - Nacka Masterna - Storängen - Saltsjö/Duvnäs - Östervik - Snörom - Älta = 1,9 mil

Tyra och jag tog en heldagspromenad idag på 1,9 mil, ca 5 timmar, med matsäck och 7 funna cachar! Riktigt härligt, det var uppehåll hela dagen tills jag gick mot Snörom började det regna - döskönt! Tyra var på gott humör hela dagen och vi busade tillsammans med många träpinnar som hon hittade ;)
 
Köttigt lammben fick Tyra när vi kom hem vid 16.00, det hade börjat bli mörkt i skogen, spännande! Men var välföreberedd med pannlampa och ficklampa ;) Tyra hade också den värsta reflexgrejerna på sig idag. Jag åt en bit getost, muuums - ska laga middag med ädelost som sås.
 
Vi tog värsta sovmorgon tills 10.00 imorse ;) Azi är alltid med oss i sängen - målad bild på henne på en kuddfodral <3

Fann dagens första cacha vid Nacka Masterna. Innan gick jag genom Hästhagen, har faktiskt inte gått där förut, fin villa område med roliga hus.

Precis innan över bron mot Storängen från Hästhagen.

Över! - Fann dagens andra cacha ;) Tyra ska såklart klättra upp i träd, eller var det kommando av mig? Bestäm ni själva.

Förbi Saltsjö-Duvnäs tågstation.
Vid tredje cacha längs gamla Saltsjöbadenväg mot Östervik. Stannade vid en klippa och åt lunch, Duvnäs Udde.

Längs vägen hittade vi en ministrand som vi busade lite på. 

Efter har funnit dagens sista cacha vid Östervik tågstation gick vi förbi ridskolan och genom Erstavik till Snörom.

Stannade vid en ställe - kollade om cacha fanns, men hittade inte som 2 personer innan mig inte hittade heller. Mugglad?

Nu hade det blivit mörkt - längs Strålsjön.

Kommentarer
Postat av: Ericas&Ronja

Risk för att bomba dig med kommentarer nu men jag går mitt sista år nu i grundskolan och det ända jag vet är att jag vill arbeta på hunddagis. Jag har även väldigt kassa betyg, så är rädd att jag inte kommer att kunna bli det jag verkligen vill. Hur mycket poäng behövde du för att komma in på det gymnasiet du gick på? Jag kan chansa på att mitt betyg just nu ligger på ca 150 poäng, max. vilket är riktigt lite! Börjar få lite panik. Jag vill liksom ha ett mål jag kan kämpa mot. Alltså jag vill satsa mot ett visst antal poäng. Just nu känns det som att jag hänger på en röd tråd.

(jag missade nästan hela åttan p.g.a en del omständigheter vilket gör det extra svårt för mig men får väldigt mycket support från skolan, jag kommer självklart be om hjälp av min SYV men skulle vilja höra från dig, som uppenbarligen har mer erfarenhet av just detta)

2012-11-05 @ 21:19:05
URL: http://shepherdsmix.wordpress.com
Postat av: Ericas&Ronja

Tack för ditt svar :)
Alltså grejen är den att jag också tycker det är hur kul som helst att promenera, men just vägen bort är jobbig, att leta nån stans att gå så det där med buss är något jag kommer att börja med tror jag! :D
Sen blir jag så inspirerad av dig och Tyra så det har fått mig att iaf gå ut till skogen ett par timmar och sånt :)

Haha! Njaa... Ronja står inte skriven på mig. Det är det ända men annars är hon min, mitt ansvar och så!
Nej.. Jag ångrar att vi skaffa Ronja så tidigt. Jag hade inte haft något emot att ta henne som valp nu, nu när jag är mer påläst om hur man tränar med hundar och sådär.
Det tror jag med, helt klart! Som jag, inte läst på något eller nått! Idag har jag fått erfarenhet av alla problem jag haft med Ronja så som utfall, stress osv. Och än är hon bara fem år så vi har förhoppningsvis 5 år till :D

Jag har bara dålig erfarenhet av dobermann. Min mammas vän äger en röd (skit snygg! dreggel..) dobermann som är 10,5 år gammal. Denna hund är så stressad och nervös en hund bara kan bli, hon är jätte osäker/aggressiv och ja. Dalmatiner har jag bara mött ostimulerade individer, samma där som med dobermannen.
Hmm... Undrar vilken ras som skulle passa dig egentligen! Boxer kanske!? :D

2012-11-06 @ 17:21:16
URL: http://shepherdsmix.wordpress.com
Postat av: mamanda

Såg på fb imorse att tyra är försvunnen?!

2012-11-07 @ 10:03:20
URL: http://mamandas.webblogg.se
Postat av: Helena & Irwin

Så fin bild på Azi på kudden,var fick du tag i den? skulle vilja ha en likadan = )

2012-11-07 @ 20:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0