Underbar helg för Tyra & mig!

Åhhjaa.. Super mysigt på landet som alltid! Vi tog en långis runt Kvarnsjön på lördagsförmiddan och hittade massvis av svamparna. Tyra var superduktig i långlinan, hon höll sig nära hela tiden och jag kunde ha henne lös vid badstranden. Vi busade med tennisbollen och så, hon var utom av lycka av att få vara lös lite :)
 
På eftermiddagen tog jag och mamma en promenad till Nyboviks gruva och hittade en cacha! 

 
Till kvällen fick vi gäster - massor av god mat och snack långt in i natten! Tyra var helt slut av dagen och låg hela tiden i korgen. Vilket det imponerades av gästerna då de vet att Tyra är ganska vild av sig!! ;)

 
Söndagen tog jag, Anton och Tyra en långis och jag hittade ett par stora kantreller, gott att stekas! Vi lekte även på badstranden med en lös Tyra. Sent eftermiddag åkte vi hem till Älta igen och åt kräftor!

Idag tog vi lite lungare, åkte buss till Tyresö för att handla hundmat, sen tog vi promenad hemåt så bar Tyra 6 färskfoder korvar hem själv och jag hade 4 i ryggsäcken. Sen i eftermiddagen gick vi en timme i skogen och hittade en älgben som Tyra blev väldigt förtjust i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0