Alperna

Jag kom precis hem idag från Österrike, har åkt snowboard på alperna där. Det var en jättemysig och underbar vecka! Vi har haft fint till dimmigt som väder. Backarna är tuffa, men jättebra backar. Vi har varit på olika berger som Sportgastein, Bad Hofgastein, Dorfgastein. Vi bodde på Bad Gastein. Nu är jag hemma och längtar efter Tyra som har varit med min mamma hela veckan, åhh får träffa henne imorgon :)

Toppen på Bad Gastein!

Snowboard är en del av livet!
Första dagen, på väg hem från Bad Hofgastein med skidbussen till Bad Gastein..

Sjukt vacker utsikt vid Sportgastein.

Jag precis bakom Hannes (grön jacka). Full fart nedåt!
Testade OFF PIST - sjukt underbart! Man flöt bara på, helt perfekt för snowboard!
De jag reste med; Emil, jag, Henrik, Rickard, Gustaf och Hannes.
Europas högsta hängbro på 2300 meters höjd. 140 meter lång är bron.

En dag åt jag, Emil och Rickard picknick mitt på backen som STS Alpresor ordnade. Mysigt!
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Åh va härligt det ser ut med alperna!!

Kram!

2013-04-06 @ 21:31:27
URL: http://www.astirazalea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0