Att jag jobbar krävs det planering för hundens träning - och/men jag har den lyxen att få ta med Tyra till jobbet så jag kan motionera henne under min arbetstid!

Tisdags började jag 10.00 - det blev inte ens sovmorgon! Klev upp kl 6 ändå och åt rejäl frukost, sen drog jag och Tyra till Eriksdalsbadet och började powerwalka längs tantolunden leden, fram och tillbaka från Eriksdal till Tanto/tvärtom, det var på 5 km. Tyra drog 2,5 kg kätting. Trött till jobbet sen, härligt!

 
Myste ihop på soffan under vår lunch, underbart!
 
Igår var Tyra hemma från mitt jobb för det var hennes vilodag och jag fick hjälp av min bror att göra henne sällskap och rasta henne. Hon gjorde inget mer än att sova, kissa, bajsa, lite lek på trädgården. På kvällen gick jag ut med mina kompisar och firade en kompis som fyllde år. Skönt med lite hundfri, men saknade henne så när jag var på väg hem och så skönt att krama henne när vi sågs! :)
 
Idag var en intenstiv dag för oss! Jobbar 7.30-18! Tyra med! Jag ansvarade för öppningen, Tyra sov under hela öppningen. Vid 11.00 gick vi på 5 km promenad, Tyra bar 1,5 kg klövjeväskan. Tillbaka 12.15, så hade jag min fritimmen på lunch så tog jag med Tyra ut i solen och åt min lunch. Sedan lekte vi flirtpole på en rastgård nära dagis, vad Tyra jobbade och expolsivsprang hela tiden.


 Eftermiddagen blev det nästan samma runda på promenad, dvs på 5 km. Trött Tyra! Sov genom hela stängning.

Hon fick middag på jobbet, så trött att hon inte orkade upp helt från soffan ;)


Ikväll - vibbplattan & vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0