Helgen!

Fredags var vi jättetrötta av någon anledning. Men jag och Tyra drog ut till Nyckelviken och mötte upp Ida och Billy. Vi träffade djuren där - Tyra var räddast för korna, men efter en tid vande hon sig och tyckte de var roliga. Tyra gav dom några pussar på nosen ;) Tyra mötte också grisar, först såg hon bara grisungar, sen plötsligt kom den stora grismamman ut ur huset. Tyra blev så förvånad och skrek. Sedan ville hon in till hagen och hälsa på mamman, hahaha! Vi gick också motionsslinga på 5 km, Tyra drog 2 kg kätting runt. Bra jobbat! Vädret var riktigt kallt och blåsigt, men tur så hade jag riktigt varma kläder på mig!

 
Lördags åkte jag och Tyra in till stan, hundensdag på Kungsträdgården. Det var inte så speciellt där- ganskte lite att se på och vädret var inte på bästa sidan. Tyra uppförde sig utmärkt bra, hon hälsade inte hejvilt på andra hundar, hon var kolugn och igonerade de flesta hundarna och hade bra fokus på mig. Hejjade på några som jag känner från blogg + instagram världen - riktigt kul! Gick även över till medelstidsparken, det var roligt där och jag köpte en bröd för 50 kr, riktigt gott! Efter stan med Tyra åkte vi till landet till föräldrarna. Älskar vara på landet hos dom, känner mig riktigt hemma och kan koppla av på riktigt!

Enda bild jag tog på Kungsträdgården!
 
Söndag, idag, hjälpte jag pappa att elda massa träd på landet. Det var lite otäckt då man måste hälla lite bensin i elden eftersom det var snö överallt, skulle aldrig gå annars. Tyra fick vara i hennes hundgård, hon skällde en hel del också när vi var utanför och höll på våra saker. Hon har inte riktigt vant sig att vara i hundgården själv och se oss göra saker utanför gården. Men när hon är där själv och vi åker iväg - är hon knäpptyst. Men efter en lång stund av skällande igonerade vi henne totalt - slutade hon och började leka själv. Ett steg framåt!! :)

Vår morgonpromenad till sjön, Tyra vill alltid gå dit på morgonen!
Elda elda!

Hon fick rå ägg av mig idag.
 
Eftermiddagen besökte jag, Tyra och mamma min mormor morfar i Solna. Tyra skötte sig utmärkt där också, la sig och sov direkt på golvet när vi kom dit. Sköönt!

Kommentarer
Postat av: Malin & Dylan

Härligt ju!! :)

2013-04-15 @ 13:15:37
URL: http://www.hundendylan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0