Storskogslinga / Fornborgslinga i Tyresta Nationalpark

Lördags gick vi en på en lång promenad/vandring på Storskogsslinga på 8 km, vi passerade även Fornborgsslinga på 6 km. Fornborgsslinga var medel/svår slinga - vilket var inte alls var det, haha, vi funderade vad som var svårt med terrängen, de är ju vardagsmat för oss. Lite besvikelse, men det var vackert och fint att gå där! Dock väldigt blött på vissa platser så man fick hoppa och så, men jättefin slinga! på 8 km tog det 5 timmar, vi gick från 14.00-19.00 inkl 30 minuters paus med mat :)
 
Jag var även hundvakt åt små liven - Ralph och Xtra under helgen! Underbara söta, äntligen så fick jag lära känna dom på egen hand utan matte. Fått se nya sidor hos dom - underbart fina hundar!! Tyra & hundarna kom så bra överens, sov tillsammans i sängen utan problem, lekte mycket i trädgården, de solade tillsammans på trappan ute på verandan. Fint och se! Får mig att bli sugen och ha en till hund, för en kompis till Tyra, men nä - inte just nu! :)
 
Lite blandat bilder - orkar inte fixa i ordning just nu :)
 
En toppen helg! - Idag var Tyra helt slutkörd så fick hon stanna hemma med min bror när jag åkte och jobbade. En nöjd Tyra när jag kom hem, hon tackade för hon fick stanna hemma - även sov hon resten av eftermiddagen/kvällen nu också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0