BIS & mrs. feminin vinnare!

Lördags var jag och Tyra, och så klart Sauron i Örebro på hundutställning, blandrasutställning! Jag ställde ut Tyra - jag var inte så nervös som första gången i Kista. Då var jag SÅ DÖDS NERVÖS innan att jag dog nästan, men nu var jag mer lugnare och blev inte nervös nån gång förrän precis jag ska in i ringen så kände det något litet pirr, men när jag var väl inne - så glömde jag bort allt och fokuserade på Tyra 110%!
 
Jag filmade mig förra gången i Kista, är glad för det - så jag såg hur jag gjorde och så - då gjorde jag förändringar och ändrade lite taktik och så. 
 
Gick vidare, fick HP pris! 

 
I grupp "rondellen" blev vi ETTA! Jag trodde knappt mina ögon när jag stod kvar med en till kvinna och hennes hund. Bara vi var kvar, alla andra hade slagits ut. Sen plötsligt gick domaren till mig och gav mig etta priset! 

 
Så det betydde att vi gick vidare till Best In Show tävlingen, det innebär att jag möter alla andra ettor från alla klasser. Eftermiddagen var det BIS, vi gick vidare till VINNAREN! Tyra vann Best in Show, hon blev den bästa hunden på utställningen!!! Jag kunde knappt tro det i mina ögon, blev så tårögd att Tyra stod i ringen sååå kolugn och lät domaren röra på henne hur hon ville. Sprang fint bredvid mig. Gick inte ens upp i stress. Ingenting. 



ALL TID JAG LAGT NER FÖR HENNE, HAR JAG FÅTT BEKRÄFTAT NU...! Jag har lyckats med Tyra, min lilla stresspiller till tryggpiller....! Vinner vi aldrig någonsin BIS mer, det kvittar, för vi har VUNNIT RELATIONEN, det som betyder allra mest mest! <3



Efter utställningen fick jag höra att jag och Tyra inspierade många människor- man kan komminucera utan ord, man kan leva med en döv hund, man kan vara en hundägare även om man är döv. Ja, vi har framfört någonting till många människor - man kan komminucera sin hund utan ord. Även hade jag med min Sauron där - han är hörande, men vi kommiuncerar utan ord. Vi använder teckenspråk också. 
 
Vi hade en mini tävling - Alla deltagarna fick rösta fram MR. Maskulin, MRS. Feminin och en charmtroll. Tyra vanns som MRS. Feminin!!! :)
 
 
En väldigt fin dag <3 Nu ser vi fram emot utställningen i Falun, jag förväntar mig inte att det går lika bra, som sagt vi åker dit för att bygga på relationen och ha roligt ihop. Priserna är bara bonus! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stort grattis! Gud så kul :-)

2013-08-07 @ 21:49:51
URL: http://sandraochsvea.blogg.se
Postat av: Lisa

Men guud va roligt och grattis till allt! själv är jag hsk men kommunicerar oxå på tsp med min systers hund som är hörande! helt otroligt att hundar kan göra allting för en :)

2013-08-07 @ 23:36:55
URL: http://odagan.blogg.se
Postat av: Lina

Åååh Linda vad glad jag blir för din och Tyras relation! Sånt grymt jobb du lagt ner på henne. Du ska vara såååå stolt :) kram!

2013-08-08 @ 07:35:44
Postat av: Morfar

Stort grattis från morfar!!

2013-08-08 @ 08:48:33
Postat av: Marit å Bazz

Hurra å GRATTIS, va duktiga ni är!!Er relation kan många vara avundsjuka på :-) Lycka till framöver!

2013-08-08 @ 20:13:44
URL: http://bazz.bloggplatsen.se
Postat av: bea

fina härliga bilder med underbara text :)

2013-08-14 @ 13:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0