Rally kurs lektion 3

Rallylydnad kursen söndags gick jättebra! Vi gjorde en helbana i en träningshall, det gick bra - Tyra var duktig. Men rätt trött, lite ofokuserad på slutet, men jag är ändå nöjd med henne insats. Vi behöver slipa på en hel saker bla, hon ska lägga sig rätt, hon lägger sig utsträckt man kan säga - och så sitter hon inte precis bredvid mig när vi gör 1-2-3 steg moment, det där ska vi träna på. Annars är hennes följsamhet och kontakt och allt annat utmärkt bra. Så bra att Irene tycker att vi ska börja med riktig tävlingslydnad!!! Hjälp - nej det är nog för svårt för oss och jag inte är intresserad av detta direkt. 
 
Jag har precis börjat gilla lydnaden (har inte direkt gillat förut), så vill hålla kvar på rally och komma långt med detta istället - men kanske sen i framtiden ändrar jag mig. Men nu är det drag + rally som gäller för oss två <3
 
Imorse när vi busade en timme på Ältasjön med långlinan + leksakerna. Hon hoppade som en groda i de djupasnön. Körde också en pass flirtpole, hon ääälskar detta! Kör ni flirtpole med era hundar också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0