Orminge hundrastgård + promenad över sjön med mina föräldrar

Igår - lördag, tog jag och Tyra riktigt lugnt på dagen. Mot eftermiddagen åkte jag, mamma och Tyra till rastgården i Orminge. Jag körde dit (betyg 7 av 10 körning skulle jag bedöma mig själv ;)), betyget får jag bara sjua för jag råkade och STANNA mitt i en stor rondell!! Jag fick panik när jag insåg jag var på fel fil, och körde ändå vidare, sen kom det en bil från höger, så panikstannade jag (dumt val), så blev jag stillstående i rondellen - stoppade trafiken! Efter mammas panik tecken fick mig att köra vidare som jag skulle från början. Under hela tumulten - ingen motorstopp därför fick jag 7an, annars 4 ;) 
 
Men ifall väl framme på hundrastgården mötte vi Tyras kompis Billy, såg vi att ena sidan av staket var lutad eftersom plogtraktorer har förvarat all snö bredvid staketet , så de kan lätt hoppa över. Men vi lät hundarna leka där, jag visste att Tyra inte skulle hoppa över där om hon hade roligt i rastgården. Det stämde, tills fick Billy iden att hoppa över staketet, följde Tyra nästan med. Jag stor tecknade KOOOOOM till Tyra och sprang jaktlek, och så tack och lov valde Tyra att springa efter mig. Så vi fick avbryta leken för hundarna visste att det fanns en flyktväg där. Nåja väl, bara att börja köra hemåt då. Körningen fick också 7 av 10, då jag började bli väldigt trött och gjorde små miss med växel och fick 2 motorstopp på raken när jag skulle köra vidare från rödljusstopp :))

Hundrastgården på Orminge.
 
På kvällen var min familj utbjuden hem till grannen på middag - så var vi där och åt. Tyra följde med, och hennes två kompisar Xtra och Ralph fanns där också :)) Gott amerikansk griskötträtt åt vi och efterrätt glass med hallon. På kvällen skulle jag på utgång - men blev för trött, så jag gick hem vid 22 och somnade på direkten tills kl 9 imorse.
 
Idag träffade Tyra för första gången Donnas lillebror, en ny tillskott i familjen - parson russel valp vid namn Nebbo! Gud så sjukt söt! 9 veckor gammal :)) Det gick bra, Nebbo var lite rädd för Tyra. Men Tyra var lugn och låg fint och igonerade valpen, efter en stund vågade Nebbo fram och det gick fint!
 


Efter valp mötet gick jag, mamma och pappa ut till sjön och promenerade. Mysig promenad med mina föräldrar! Efter promenaden drog jag till stan en stund och fikade med kompisarna.

Mamma, Pappa & Tyra!
 
På kvällen tog jag och Tyra 1 timmes promenad över strålsjön och busade! :) Ljust tills 18.00, glad här!

Apport!! På strålsjön!

Dogparkour! ;)
 
Nu ska vi sova - då vi ska jobba en vecka på ett hunddagis. Blir jätteroligt!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0