Rättegång idag på Södertörns tingsrätt

 
Det var min kompis som blev vittne till händelsen. Gubben lämnade schäfern ensam i Skarpnäcks rastgård, så kunde hon inte gå in med Billy. Sedan kom gubben in (som satt i bilen medans hunden var ensam i rastgården), och försökte fånga hunden. Men det gick inte, hunden flydde. Så hjälpte min kompis till att fånga hunden, när hon väl lyckades till det upptäckte hon halsbandet. Glad att hon tog hans reg skylt på bilen så det kunde leda till åtal.
 
Intressant och titta på rättegången idag, hoppas att gubben blir dömd!

Kommentarer
Postat av: Lena, Hemmliz, Kooláx

Hej! Vad jag blir glad över att din vän var så uppmärksam och att denna människa får sitt straff, hoppas också att man har koll på honom också så han inte fortsätter med att använda halsbandet. Stor heder som sagt till din vän.

2013-03-15 @ 21:47:59
URL: http://schavervovvarna.blogg.se
Postat av: Helena

jag anser att ALLA halsband kan missbrukas,hur mångs STRYPhalsband missbrukas inte ,dagligen.Men ingen skulle komma på tanken att förbjuda det,för då skulle mängder av hundägare intekalra av sina hundar.Att strypa hundar är tillåtet i Sverige.Stackel,RÄTT hanterat är inte värre än stackel.Missbrukat är det ju helt galet och ska helt klart uppmärksammas.Min personliga åsikt.

2013-03-20 @ 17:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0