Veckan + helgen!

Hela veckan har jag och Tyra varit på hunddagiset 8 timmar om dagen. Riktigt kul - härlig gäng där! Tyra skötte sig utmärkt bra också, är så stolt över henne! På kvällarna gjorde vi inte mer än att lägga tidigt i sängen och titta på film och somna vid 21 tiden ;) 

Prooomenad!

Rasthagen med vovvarna!

Helgen blev absolut inte nåt som heter - sova ut! Det blev upp kl 7 på lördagen för att föreberedda mig inför körning till Järna i Nykvarn. Nämnligen återbesök på Agardhshundsport. Jag körde hela vägen dit - gick utmärkt bra. Besöket gick bra också - förutom att hennes belastning på bakbenen har blivit lite värre. Dessvärre så har hon haltat lite torsdags och fredags, och imorse! Så orolig jag blir, ska avvakta lite- haltar hon en vecka till så blir det raka vägen till veterinären! Siffror skriver jag en annan dag - imorgon typ ;) Orkar inte just nu och kolla i hennes journal. Men det positiva är att hon har blivit jättemjuk i kroppen, stor rörlighet, inget muskelklump kvar i ryggen, och hennes lårmuskler har blivit mer jämnare (44 + 43), förra gången hade hon (44 + 42). Så viktmanschetter och pilatesboll har hjälpt! Ska fortsätta med dessa och vi får DRA IGEN! <3 <3 <3 Efter undersökningen låg Tyra på vibbplattan, jag satt med och min mamma satt också med, haha!

Löpband + diskussion om Tyras dragutrustning.

Vi tre på vibbplattan ;)
 
På kvällen - heeelt slut, men jag böjd in tre vänner och äta tacos hos mig. Sen drog vi ut till stan till en krog för att säga farväl till en kompis som ska flytta och bo i Bryssel i 3 månader. Hem runt ett tiden.
 
Imorse ringde väckarklockan vid 6! Upp igen och ordnade mig, kl 7 åkte jag & Tyra buss till stan. Därifrån åkte vi bil till Södertälje igen. Tittade på Sofia och hennes Xtra tävla i rallylydnad, kul och se tävlingen. Jag och Tyra hade kunnat vara med, ångrade att vi inte anmälde oss. De vann inte något- men det gick bra för dom förutom en stund när Xtra upptäckte sin mormor i publiken (Sofias mamma), så ville hon till publiken. Så missade Sofia en skylt (sitt, gå runt). Men annars allt bra gjort av dom! Duktiga!

Liten promenad i Salemskogen när vi väntade på Sofias tur i tävlingen.
Sofia & Xtra redo in på banan.
 
Efter rallylydnaden åkte vi till Tyresta Nationalpark och promenerade i de vackra natur där! Tung snö - men rätt mysigt! :)


Körde förbi min farfar och farmors gamla sommarstuga - där uppväxte jag! :) Trist att de har klippt bort all hallonbuske nedanför huset :/
 
Hem - någon som är död. Tyra! Sooooover hela tiden i min säng tills nu, måste väcka henne och ta
ut henne på en kissrunda.
 
Tyra & Rambo hann med lite bus på vår trädgård idag också.

Kommentarer
Postat av: Carola & Lilo

Hej,
Nu missade vi varandra igen! Jag var och tittade på Rally-tävlingarna på em i Södertälje. Ni skulle varit med!

2013-03-11 @ 08:45:09
Postat av: Quila o Ronja

Hej, det var ett tag sedan sist. Brukar dock titta in och se hur ni har det ;-)
Tråkigt att Tyra är lite halt, men skönt att det går åt rätt håll.
Vad roligt att ni börjat simma. Jag tror också att det är en superbra träningsform. Ska snart sätta igång med Ronja igen :-)
Sköt om dig
Susanne

2013-03-11 @ 21:06:11
URL: http://quilaoronja.blogspot.se
Postat av: Rambo

Tack för helg! Ser fram emot att promenera i tyresta naturpark igen med er. Speciellt när snön är borta! :)
Husse var helt slutkörd när vi kom hem :)

2013-03-12 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0