Dragträning imorse (lördag)

Imorse hade jag väckarklockan vid 05.20 för att vara först i skogen och cykla utan att möta några människor & bilar tänkte jag. Erstavikslingan skulle jag köra med cykel, 2 spann, ca 4,5 km.
 
Vi började cykla vid 06.20 efter ordentlig uppvärmning och kiss/bajs rastning! Hundarna blev taggade till topp och ville ila iväg, jag fick stoppa dom då jag inte ens har satt upp mig på cykeln! :D 
 
När jag var redo ropade jag "DRAAA", oj oj oj fullfart framåt - i möööörker, jag såg endast några meter framför mig, dvs bara hundar som sprang! Med min pannlampa, hade så klart reflex väst och allt massa reflex! 
 
Efter några hundra meter stannade Sauron för att bajsa... Jaha, fel nummer 1.
 
Efter några hundra meter till började Tyra sakta ner, linan blev slank, jag måste då bromsa lite för att det ska vara sträckt hela tiden. Hindrade Sauron, det kändes inte bra. Fel nummer 2.
 
Efter ett tag styrde Sauron helt plötsligt helt 90 grader vänster in till skogen. Måste ha hört vilt, jag fick tvärniiiita! Jag sa skarpt NEJ till honom. Men det hände igen efter 100 meter, då klev jag ur cykeln och sa till honom på skarpen. Fel nummer 3.
 
Därefter när vi kom ut till den stora fältet - började hundarna springa bättre. Tyra började få tillbaka farten och sprang utmärkt! Över fälten, in till skogen igen, stenigt, jag fick balansera ordentligt. Hundarna sprang på bra! Senare saktade Tyra ner igen, så jag fick bromsa igen... Den sista biten mot målet, mot bommen. HUNDARNA JOBBADE UTMÄRKT BRA!

Suddigt, enda bild jag lyckades och ta under turen :P

Efter turen, Tyra stänger alltid munnen när man ska fota :S :D


Men var nära till olycka. Helt plötsligt såg jag något som rörde sig i mörker, jag trodde det var rådjur, sen såg jag det var en människa, och en till... Kanske en hund..? Jag bromsade till. Jag kunde inte se något, så mörkt. Men sen upptäckte jag att det var 2 personer, ingen hund. Så började jag köra igen och ropade HALLÅ! De hade inte hört oss, blev så chockad och hoppade åt sidan. Jag blev arg över att de inte hade reflex! Hur är det tänkbart att promenera i skogen, kolsvart skogen med SVARTA KLÄDER?!? Vore jag hörande skulle jag skrika efter dom att skaffa reflex! Men ja, körde förbi dom, hundarna brydde inte om dom - JIPPIE!
 
Rundan tog ungefär 20 minuter, med tanke några stopp. Nöjd med morgonpasset!
 
Hem - rejäl frukost och vila. Tills kl 9 åkte jag och hundarna buss till kyrkogården för att hälsa på min barndomsvännen Karin. Fint! :) 
 
Resten av dagen har hundarna viiiiilat - sååå helt slutkörd! På kvällen fick vi gäster hit - Ralph & Xtra :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0