13 april - 09

Hund VS Katt



Vem vinner? Jag vet granterat att Azi kommer förlora, haha. Hon har så total respekt för katter och är rädd för dom när de fräser. Upplevde en läskig upplevelse nu, usch fy för katten! Jag och Azi gick runda i Lundby och satt på en sten och bara njöt av våren och bara vara... Sen när vi gick hemåt genom versgatan, så usch ... En röd katt fanns i en av de trädgårdar och den kom rusande mot oss men staketet fanns emellan oss. Men när vi passerade trädgården så hoppade den över staketet och började följa med oss raskt. Den var så nära hennes svans att den skulle anfalla, så jag fick panik och stannade och viftade med armarna för den skulle sticka. Men den följde bara oss fortfarande. Azi vände på sig och var orolig att den skulle anfalla henne bakifrån eller hennes svans. Jag stampade på marken och sparkade lite grus. Den blev jätte arg istället och följde efter oss med snabbare rörelse. Jag blev så rädd, är lite rädd för katter. Så ... Efter några sparkar med grus så stannade den och vi kunde gå lugnt hem (skyndade oss hem faktiskt, haha).

En katt anfaller en kamphund och kamphunden gjorde inget hämnd eller nåt så. Borde det inte då heta kampkatt?

Kommentarer
Postat av: Mirry

Hahaha världens skönaste bild :)



Så snygg blogg du har förresten!



Passa på att anmäla den till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning!

2009-04-13 @ 17:06:03
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0