Utställning helg

Åå - nu är utställnings helgen över. - Ni behöver inte oroa er, jag har inte blivit en sån utställningssmänniska :)

Torsdags kollade vi på Inoff utställning i Gubbängen som ordnas av Pudelkubben.

Igår åkte vi kl 5 på morgonen till Borlänge och där ställdes Ester ut på Boxerspecial. Det gick godkänt bra för henne. UKL:1, UKK:4.

Underbar dag med riktig mysig utflykt över vackra Dalarnas landskap. Solen sken hela dagen, så har man solbränt ansikte ;) Åkte hem vid 17.00 tiden och var hemma 20.00. Hundarna var helt utdöda när de kom hem, riktigt intenstiv dag mentalitet för dom.

Idag var vi på Åkersberga Inoff utställning som ordnas av Greyhound Park. Azi och Miracle ställdes ut.

Azi ställdes ut på tikar veteranklass och fick bara omdöme. Ensam i sin klass. Mer info kommer i egen inlägg sen.

Miracle ställdes ut på tikar öppen klass blev BIR och fick HP. Hade en motståndare.

Åh, världens finaste Amstaff jag har. Jag var också förvånat stolt över hur hon skötte sig i ringen, med en annan handler. Hon sprang så fint bredvid henne och sen ställde upp sig stolt, fint och tålmodigt när domaren bedömde henne. Hon viftade på svansen och strålade charm, hon tyckte det var spännande, man såg det på henne. Träning har gett färdighet.

Jag kan tänka och ställa ut med Azi själv i en Inoff utställning när Azi har visat ett sånt strålning att springa runt ringen och ha kul med oss.

Har fått blandat information och intryck om själva utställning. Jag var emot utställning förut - men efter jag gått på några utställningar - så fick utställning "godkänt" av mig NÄR ägaren är inte sådana tanter och gubbar som satsar fulltid på utställning. Nej, hundarna ska ha ett annat sport och leva ett fartfylld liv - och ställas ut ibland av skojsskull.

Domaren som bedömde Azi - han är ägaren till Azis pappa Yohnny by choice steel. Kul och träffa honom, han tyckte det var kul att se Azi också.


Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Nyfiken på Azis kritik! ;)

2010-05-16 @ 12:58:12
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad skoj att det gick så bra på utställningen. Känner mig lite okunnig men vad står UKL:1 och UKK:4 för??? Tycker att utställningar är kul bara man inte glömmer att det ska vara kul för hunden. För många är det blodigt allvar och då tror jag inte hundarna har så skoj längre. Ha en bra dag

2010-05-16 @ 13:33:35
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: jannica

Åh där var även Atlas mammas "ägare" med sin yngsta tik tror jag. Dom bor även där i närheten :)

Grattis, det va fin bedömning!!!



Du är utmanad, kika in i min blogg! :)

2010-05-16 @ 22:56:05
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Du har fått en utmaning i vår blogg :D!

2010-05-17 @ 08:54:49
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0