En sån där bra dag, en sån bra känsla, trots allt!

Imorse började lite snett - jag försov mig! Men jag hann till bussen i rätt tid, men det var besvärligt för Tyra blev helt TÄND när jag sätte hösttäcke på Azi. Imorse var frost, så tog jag hänsyn till Azis känslige kyla och höfterna. Tyra skulle jucka och tassa på Azi hela tiden, till och med i bussen försökte hon. Men efter en stund lugnade hon ner. På jobbet tränade jag lite, hade täcke på Tyra och lät henne kliva över den på golvet osv osv... Så hemvägen nu i kväll struntade Tyra i Azis täcke - skönt!

På förmiddagen drog jag och 6 hundar ut på 3 timmars promenad. Sjuuuukligt härligt det var, så vackert det var i naturen! Här ser du hundarna jag gick med, den sjätte ville inte vara med på bilden.



Sen satt jag och stängde dagiset. När vi gick till bussen, så var jag störthungrig och hade högt blodtryck av all godis jag åt, så yrade lite och tänkte att jag skulle skynda hem! Och så plötsligt blåste det till och en papperspåse som låg på marken rörde till så hoppade Tyra till och gjorde så att jag RAMLADE ner på marken! Jävlar ont på högra knäet och mina händer, massa sår. Reste upp mig och sa inget till Tyra - gick bara vidare, SNARARE HALTADE .

Åkte buss hem - så gick bussen sönder därupe vid Ekstubben, så fick vi gå hem. Men jag träffade brorsan å hans kompis på bussen så fick sällskap hem. Och nu såg jag att min jeans gick sönder och jag fick stort sår på knäet som svider nu.

Nu ikväll lagade jag en enkel middag - men den blev så jäkla gott. Hundarna är gott som döda och sover djupt i bäddarna. Klippte även klorna på dom idag, Tyra är helt suverän på att bli klippad. Azi lägger sig alltid på ryggen självmant när jag kommer och visar saxen, hihi.

Nu ska jag nog ta ett bad, med sån spa grejer! Perfekt avslut för dagen, och vi måste ladda upp för imorgon- det är ju en speciell dag imorgon!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Pea

Jadu, Sebbe är runt 4-5 månader gammal :)



Och en fråga till dig, hur kan du i helvetet gå på promenad med S E X hundar samtidigt?! ;o

Jag klarar nästan inte att gå ut med Mollie och Sebbe samtidigt, men som tur var Mollie rätt lugn och bryr sig inte så mycket om Sebbe under promenad.. Och jag har träningsvärk på vänster arm pga. Sebbe xD

2011-10-12 @ 20:42:53
URL: http://misssoderberg.devote.se
Postat av: Pea

Jadu, Sebbe är runt 4-5 månader gammal :)



Och en fråga till dig, hur kan du i helvetet gå på promenad med S E X hundar samtidigt?! ;o

Jag klarar nästan inte att gå ut med Mollie och Sebbe samtidigt, men som tur var Mollie rätt lugn och bryr sig inte så mycket om Sebbe under promenad.. Och jag har träningsvärk på vänster arm pga. Sebbe xD

2011-10-12 @ 20:43:02
URL: http://misssoderberg.devote.se
Postat av: Pea

Haha, tur?! Sick du.. xD

Seriöst, måste få säga igen att jag är verkligen imponerad av dig! :D

2011-10-12 @ 20:56:55
URL: http://misssoderberg.devote.se
Postat av: Ebba

SV: Nämen, nu blev jag ju ännu mer nervös ;)

2011-10-12 @ 21:00:27
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: Quila o Ronja

Vilken härlig dag! Näe, inte att du ramlade förstås :-(

Så skönt att du kan ha hundarna med dig på jobbet.

Sv. Så sant! Det blir lite annorlunda färg av morötter. Men vad gör det ;-) Syggt, hahaha

Kram

2011-10-12 @ 22:37:28
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0