Höst och sol = underbar promenad med massa glädje i 3 timmar. Hundarna hade skitkul ihop. Massa lek med vatten, pinnar och tennisbollen. Naturligtvis av massa terräng i skogen också. Vi uppträdde oss nog som tre skogstrollar ;)

- Azi var superduktig hela tiden, sket i ALLA människor/hundar hon såg. Kom GENAST på inkallningen. Höll sig nära och kollade på mig hela tiden. Azi har en underbar humör idag-
väldigt lekfull och glad humör.

- Jag förvånar över Tyras inkallningförmåga nu, hon kommer direkt när jag kallar in henne
och har koll på mig. Hoppar inte på en enda joggare som kommer förbi oss. Vi har nu gått
ett steg framåt i utvecklingen!

- Tyra har vilat nu i 4,5 månader sen jag träffade hundpsykologen. Tyra var sönderstressad hund, så hon skulle vara lugn lugn lugn hela tiden i några månader för att finna lugnet i sig själv. Inga lek med bollar, inga springande runt, inga lek med andra hundar förutom med Azi. Men nu har jag börjat öka lite stressaktivtet - och Tyra hanterar det väldigt bra. Jag ökar väldigt sakta och säger åt henne lägga sig ner och varva ner i några minuter innan vi leker igen. Så hon ska lära sig att varva ner. Ohc idag efter promenaden - gick hon genast till korgen och somnade. Gott tecken av att hon klarar mer av stressaktivtet. Kan inte känna något annat än glädjen i mig just nu!

Tyras hobby - att stå och titta ut genom fönstret.
Nuuu är vi i skooogen!

Leka leka leka med pinnen!

Här fååångar jag bollen!

Kom igen - kasta igen!

Så här högt kan jag hoppa!

Azi gillade inte och fånga bollen...
Men när det gäller pinnar - MÖRDARTÄNDER kommer fram! ;)
Dricks paus vid samma ställe varjegång.

Grupp bild - ett måste - fula jag men men ...

Pinn jakt igen!

På bryggan vid Strålsjön.

Nu är det igång med pinnar igen!

Azi vann! - Filmklipp kommer sen!
Okej så delar vi nu.. Tugg paus!
Här vilade jag ner mitt i terrängen och beundrade av naturen.
Vackert.

Underbara amstaffrumpor!

Drickspaus igen!

Pinne igen ...!

Uppe på toppen och utsikten över Strålsjön! Vackert - skulle kunna sitta där i timtal!

Kommentarer
Postat av: Pea

Åh, så underbara bilder!! :D

2011-10-15 @ 16:05:44
URL: http://misssoderberg.devote.se
Postat av: Carina

Ni verkar haft en härlig tur i skogen :)

Härliga bilder!

2011-10-15 @ 16:30:04
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Annica

Tyra och Sky har visst samma hobby :)

Postat av: Ebba

Härligt! :)

2011-10-16 @ 08:52:21
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: Pea

Jadu, du vet väl att stigen är jobbigt i början och läs att jag e inte vältränad. Och jag å Ida gav upp nästan i början xD Alltså, det var så jobbigt, men kände oss stolt att vi klarade detta^^ :P

2011-10-17 @ 09:11:22
URL: http://misssoderberg.devote.se
Postat av: Laila

Härliga bilder som vanligt.Underbart att se Tyra så lycklig.Hon är så fin i kroppen nu.Kastreringen går nog super.Det svåra är att hålla dem still efter op.så inga stygn går upp.Första dagen var Lova lite tagen av narkosen men dagen efter va det svårt att försöka ha henne i stillhet.Även med kort koppel fick hon sina amstaffryck ;-)

Krama Tyra ett stort frattis i efterskott.Fattar inte att det är två år sen jag hade sju små vildjur här hemma.Har du fått de små filmsnuttarna på Tyra ?? Annars måste jag ju skicka dig dem.

Träffade ju som sagt Hubbe förra Söndagen. Ojoj vilket muskerdunder men vad lik Tyra i sitt uttryck.Ska skicka dig några bilder,inte så bra då jag glömde systemkameran hemma (typiskt mig):-)men några foton blev det ju.

Lycka till nu med kastreringen och fortsättningen med Tyras rehab.Du har verkligen gjort ett kanonjobb.

Kram Laila m. fam.

2011-10-17 @ 10:42:12
Postat av: Elenor & Alfred

Synd att när vi inte bor i samma stad. :( När kommer du o hundar kommer hit Örebro?

2011-10-17 @ 11:38:39
URL: http://alfred08.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0