Vilken vecka!!!

 
Måndag; Blev en långpromenad med Donna, Ebba, My och Tyra till Tyresö. Väl dit handlade jag färskfoder som Tyra bar hemåt i sin nya klövjeväskan! Sen kom en kompis till mig och sov över. Tyra och hon delade kudde, så lovely!





Tisdag; Jag var på återbesök hos kirurgiläkaren ang mitt finger. Jag behöver inte opereras, inte än iallafall. Ska träna en massa med fingret nu i några månader. Men den kommer nog bli återställd om ett år sa läkaren. Trevligt. På kvällen så tog jag och Tyra en längre promenad till Sandasjön.

Onsdag; Dags för hundkurs på kvällen på Nacka BK. Jag är inte så direkt nöjd med kursen faktiskt. Instruktören verkar inte vara så duktig som det står på hemsidan. Men vi ger henne en till chans på nu onsdag, annars får vi ta upp med henne att hon lever inte upp till vår förväntning.

Torsdag; Vaknade 04.00 för att åka til Solna och överraska Bea som blev 25 år. Tyra följde
så klart med, hon hoppade i hennes säng och väckte henne ;) Sen stannade vi i Solna tills eftermiddagen... Väl hemma - fick jag feber :/ 



Fredag; Sjuuuk, feber! Men tvingade mig själv iväg till Hellasgården och gå 7 km med Tyra. Så hon ska kunna ligga still hemma medans jag försöker krya på mig.

Lördag; Sjuuuuk, feber! Men gick två timmar runt i grusgropen och i skogen och tränade en del saker. Sen låg jag hemma hela dagen och dreglade... På kvällen kom Julia på besök över te- mys!



Söndag; Idag känner jag mig mycket bättre. Febern är borta. Men förkyld och hostar så fort jag är ute. Men vi åkte till Skarpnäck och mötte upp Ida och Billy! Vi gick runt lite och koppeltränade, tränade några läxor som vi fick ifrån kursen. Sen släppte vi hundarna i rasthagen - full medvetenlös! Tyra har aldrig lekt så fint med nån annan hund än Azi, seriöst är så glad att Tyra fick en så bra kompis nu! :)



Kommentarer
Postat av: Malin & Dylan

Dylan mår inte så mkt bättre tyvärr...

Dennis är mammas och pappas hund! :) En shiba som är 15 år!

2012-09-09 @ 17:29:01
URL: http://www.hundendylan.se
Postat av: Ida

Tycker du summerar känslorna inför kursen väldigt bra. På onsdag får vi väl se hur det går med denna lärare. Vi tänker åka in till NBK lite tidigare denna gång och promenera i skogen innan kursen så Billy kanske blir lite lugnare än förut. Kanske du & Tyra vill hänga med?

Och ja, jag är så jäkla glad att vi hittade dig & Tyra! Kemin mellan hundarna, wow! Härligt att se, verkligen.

Krya på dig & vi ses på onsdag.

2012-09-10 @ 00:19:10
Postat av: Ebba

Jag ska till hellasgården imorgon :) är det fint?

2012-09-10 @ 18:56:04
URL: http://ebbamolly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0