13 september - 09

Igår var jag, Azi, Ira och Mio på Inofficella hundutställning som Pudelklubben ordnar. Men det finns lika många av andra hundraser också. Det var tre ringar. Det var kul och se lite, men lite synd att vi inte fick veta vilken klass det var osv. Vi hör ju inte när de pratar i högtalaren, men men ja :) Jag fick lite inspiration av utställning. Jag har alltid varit "emot" utställning, men det är visst okunskap av mig, man såg hur kul hundar hade, men vissa såg ledsna ut. Men jag tycker att hundar ska inte leva sitt liv som utställningshund, det är absolut inte deras natur.

Men man kan ställas ut typ en gång i året och se hur hunden utvecklar och se vad domaren tycker. Eller till avel, ska man ställas ut flera gånger i rad för att se vad olika domaren tycker om hunden. Alla tycker ju olika - så det är bara att ställa ut  typ 10 gånger och jämföra med alla domare vad dom tycker och klart de ska följa rasstandard och göra MH test osv osv.

Så jag funderar på att ställa ut  Azi en gång på typ inofficella hundtävling i seniorgrupp :D Syftet är att ha kul, se vad domaren tycker om Azi, träffa andra folk, låta mig träna och stå inför publik och skaffa erfarenheter :) Ska träffa Ira med Mio och Filippa med Ester idag, så de får lära mig hur man tränar vänstervarv :)

- Men hallå??!?!?! Vet ni om amstaffar med över 80% vit får ställas ut?
Bara på Inofficella tävlingar? :S

Gubbängen hundutställning.

Chihuahua som nosade med Azi.

Det såg rörigt för ägarna med så många Whippet på en gång :)

Lagotto sitter och glor på nåt.

Mitten var en så söt gul Boxer valp.

En mops valp kom ifrån till Azi och nosade på hennes ben. Azi kände det och vände sig och kollade vem var den lilla svarta figur som nosade på henne. Såg jätte kul ut.

Mannen med en vacker svart greyhound.

Yorkshireterrier blev borstad osv. Den första hunden heter Kalle.

Mio var helt besatt i den vackra damen med rosa sele i buren. Casanova han ;)

Azi blev så lycklig när jag köpte en grisöra åt henne. Jag lät henne välja mellan en vanligt ben eller den och hon ville ha grisöra, så blev de den :)



Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

HAHAHHAA du fick en bild på både Mio och bruden, syns som de stirrar på varandra. wow skicka mig den!! skrattade så jag nästan grät nu när jag såg bilden!! och bilden på Azi och mops var för kul oxå!! Du fick massor bra bilder ser jag trots en dum kamera!! Tur...



Sitter och äter frukost nu, Mio har busat med två hundar i morse som var lösa så släppte jag Mio lös för de har lekt ihop förut och de hade kul i kanske 15 min sen frös jag o hungrig så de gick vidare o vi in nu sover han IGEN! haha ses snart :-)

2009-09-13 @ 09:15:45
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Kul att du ska testa utställning med Azi :)

2009-09-13 @ 10:40:17
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Gizmo & Leeloo [Ett hundliv i all sin glans]

Gud vad roligt:) Massa vovvar:)

2009-09-13 @ 12:06:38
URL: http://gizmo-leeloo.se
Postat av: mallan.b

Gillar din blogg, alltid mysiga berättelser om din hund och sin vardag. Får också några nya kunskaper på köpet. Ser en tydlig kärlek från din sida- gosigt värre.

avundas det också, jag.



2009-09-13 @ 12:08:55
Postat av: Nicole

Har oxå delade känslor för utställningshundar.. Men de som gillar det och som gillar at visa upp sig är ju klart ok, men sen finns de de stackare som har svansen mellan benen och får springa runt i ringen ändå, men det går väl som det går oxå..



Du får ställa ut en amstaff som har mer än 80 % vitt ja. Men är hon helt vit?????



"Färg: Alla färger i enfärgat, flerfärgat eller fläckigt är tillåtna utom helvitt. Mer än 80% vitt, svart mer rödgula teckan (black/tan) eller leverfärgat skall ej uppmuntras."

2009-09-13 @ 12:26:43
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Elenor

Kul! varför inte att du kan prova utställning med Azi? :)

2009-09-13 @ 16:25:50
Postat av: Tina & Miracle

Fina bilder!



Hahahaha ja, OB! Fyfaaan... Farligt med ungar, de är tydligen mycket mer medvetna om saker och så vidare än vad vi var, mao så var vi korkade ungar om man ska jämföra oss med dom. Sick!! :D



Absolut, utställning ska jag testa mig på också! ;D

2009-09-13 @ 17:59:44
URL: http://minmiracle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0