DW - Spårning - Uppletande - Mediciner

Idag var jag och Azi ute i skogen 2 timmar. Började med en rastningspromenad till skogen. Där släppte jag Azi lös och hon fick springa som hon ville en bit. Sedan lade jag upp ett spår, Azi fick vänta vid ett träd och vaktade vår ryggsäck.

Vi gick vidare mot Kyrkogård, där gick Azi DW 15 minuter 2 kg.

Letade upp ett barmark område där jag kunde fixa uppletande (inte av föremål, det är Azi ej intresserad av - utan av godis istället). Full ös på Azi, hon letade och letade - det har hon saknat. Skönt att snö är borta nu tycker vi både två :) Premiär med den nya västen också, hihi.

När vi gick hemåt stannade vi vid spåret, Azi jobbade galant som alltid. Spår är hennes grej! Ser fram emot med fler spår under våren nu. Wiooola!

När vi kom hem fick hon färskfoder och JWB - efter det somnade hon i hennes bädd. Tills nu.








Har även handlat viktiga grejer till Azi. Avmaskning och Frontline (fästing droppar). Jag har aldrig haft fästing droppar på nån av mina djur. Men nu prövar jag med den- kort historia; Jag har alltid haft sån örthalsband till Azi, men förra året slutade de sälja sånt, så fick Azi vara utan nåt fästingskydd eftersom hon har hudproblem så är överkänslig mot apoteket mediciner. Men hon fick en fästing som gjorde henne sjuk. Så iår måste jag ha något skydd, är vilsen om hur jag ska göra. Sånt med hemma gjorda - det funkar ej på Azi, det lockar istället ännu mer fästingar på henne. Så nu testar jag med dropparna. HOPPAS ATT HENNES HUD INTE REAGERAR!


Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Vad dutkig du e Azi! Bra jobbat idag! Härligt nu när snön e borta då kan man börja med spår igen som Azi gillar..

2010-04-09 @ 21:39:17
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Stackars Azi, kan inte va lätt med dessa hemska insekter och känslig hud =/.

Tack o lov för norrland, där finns de visserligen tusentals mygg men hellre de än fästingar. Vi har också köpt frontline till Gibbe (dock inte comp) så att han också skall vara skyddad till sommaren.

2010-04-09 @ 22:17:36
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Lina

Trazzel har också känslig hud men jag kan använda exspot på honom utan problem. Det är typ samma som frontline. Men skulle frotline inte funka kan du ju testa exspot. Finns också på Apoteket och funkar superbra mot fästingar.

2010-04-09 @ 22:41:23
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken härlig promenad med massor av roligt för Azi och även dig oxå. Jag håller tummarna för att det sk afunka med dropparna. Jag har köpt ett halsband till Teddy och ska prova det i helgen så att man har lite mera koll om han skulle reagera på det.

2010-04-10 @ 07:16:01
URL: http://teddyomatte.blogg.se/
Postat av: a.s

Jag använder alltid frontline till Iza, och i år tänker jag prova tabletter som man kan ge... glömt vad den heter, att man kan ge hunden en tablett vart 6.e vecka.. det blir så kladdigt med frontline det första dygnet och inte bra när barnen klappar och sedan ja, du vet småbarn tvättar händerna dåligt m ifall de får frontline på händerna och sedan slickar i sig det.

2010-04-10 @ 08:37:58
Postat av: Carina

Håller tummarna att det fungerar med frontline, jag har det och de fungerar. Krita hade innan vi bytte foder problem med klåda, men nu fungerar det, vi har Eukonuba sencetiv skin.

Ha det bra

2010-04-10 @ 09:28:32
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Filippa & Ester

Va lustigt, vi både två köpte avmaskningsmedel (jag: MILBEMAX VET) och Frontline på samma dag! :D

Ester fick sina tabletter i fredags och igår var hon lite lös i magen, men det är säkert bra igen idag. Jag ska droppa fästingsmedel på henne antagligen idag..

2010-04-11 @ 07:55:07
URL: http://sweetester.blogg.se/
Postat av: eahunddagis

Vi funderar på att använda "Expot" på våra hundar!

Vi använde örthalsband och spray förut, tyckte de fungerade helt okej på dem..

2010-04-12 @ 11:19:50
URL: http://eahunddagis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0