Inlägget är för dig

TYRA, DEN HEMLIGSFULLA



Jag har nu haft dig exakt åttiosju dagar! - Tiden går så snabbt, så många dagar har vi varit tillsammans. Men ändå är det få dagar, med tanke vi ska vara tillsammans flera år till!

När jag hämtade dig- visste jag i princip ingenting om dig. Jag fick felaktig information om att du var lugnaste hund som de, på hundhemmet, någonsin har träffat, då tänkte jag att du var som Azi, riktigt lugn och tar allt med ro. Men du är helt motsatt mot Azi. Du har massor av energi, älskar att få jobba, otroligt lättlärd och kräver en hel del om man jämför med Azi. Jag fick också information att du var ungefär 43 cm hög, hela 7 cm mindre än Azi. Men när jag träffade dig, du var ju större och högre än Azi. Men att du var helt underbar hund stämmer med annonsen.

Jag tog med hela mitt hjärta för att ge dig ett bra start hos mig och själva ditt eget liv. Jag såg ganska snabbt att du var en stressad hund som behöver vägledning till ett lugnt och tryggt liv.
En sån unghund som blivit vilse med sig själv och behöver få lära känna sig själv för att bli stabil. Jag började först tänka att du var en understimulerad hund som hade mycket överskottsenergi.

Men efter en rad av olika fysisk och mental aktiviteter insåg att det var något annat. Det var svårare och se inåt till sitt problem i sin egen bubbla. Då tog jag hjälp utifrån som kan se inåt utanför bubblan lättare och det hjälpte otroligt mycket. Jag förstod mer vad som handlade om, så genast nästa dag gjorde du framsteg och hittills har du blivit lugnare för varjedag i olika situationer och verkar vara mer och mer tryggare i dig själv. Vi är på god väg till den riktiga du, Tyra, kommer fram.

Du har en väldigt speciell personlighet som är obeskrivlig. Du visar mycket med kärlek, det är inte så att du hoppar och pussar ihjäl mig som Azi gör, du ger mig på ett annat sätt. Unikt sätt.
Däremot hemlighetsfull.

Jag är inte sån som har lätt att fästa mig vid nya hundar. Liksom människor. När jag väl börjat tycka om någon hund eller människa, visar jag det hela med mitt hjärta, att det kan bli lite mycket ibland. Men det är för jag bryr mig så om hunden/människan och vill allt denne väl. Så därför gör jag allt för dig, liksom med Azi, med tanke all tid jag har lagt på dig/er och struntat i omgivningen.

Jag ser fram emot många år med dig. Och nu kan jag säga att jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: kirre

åhh jag vill bara drunkna i din blogg :D händer så mycket runt dig och voffarna,. helt underbart juh <3

2011-07-05 @ 17:58:35
URL: http://kirreflikkan.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Jag håller med dig, varje djur har en egen personlighet. Jag vill också ha en amstaff eller de raser som kräver mycket tid. Jag får inte fortfarande äga en hund så jag får vänta tills jag flyttar hemifrån, efter gymnasiet, om 4 år. Medan jag bor hemma kan jag börja läsa om rasen att jag är påläst när jag köper en hund/valp. Vet inte hur exakt jag hittade din blogg men eftersom jag är själv också döv så det är jätte roligt läsa din blogg och dina hundar! :) Tumme uppe för bloggen! :)

2011-07-05 @ 18:37:49
Postat av: Filippa & Ester

Fint skrivet om fina Tyra! <3 (och dessutom är det extra kul att vi fått se allting från början, ända från noll!)

2011-07-05 @ 19:11:27
URL: http://estertheboxer.cybersite.se
Postat av: hjärtat

mycket vackert skrivit av dig! rös flera gånger... hemlighetsfull.. så rätt in på personligheten :)

puss på er alla 3!

2011-07-05 @ 20:00:25
Postat av: Madde&Ina

Vad fint skrivet och vilken fin bild på er två! :)

2011-07-05 @ 20:57:40
URL: http://fashioningold.wordpress.com
Postat av: Beatrice Pettersson

SV: Haha jag vet att du är avis, en dröm för hundälskare som vi ;D

2011-07-05 @ 21:12:04
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: Bella och Chica - En hundblogg

Mysig header du har satt in :D

2011-07-05 @ 22:20:45
URL: http://flappy.blogg.se/
Postat av: Aurora

Härligt inlägg :))



Hihi, visst ser hon ut att tycka det? ;)

2011-07-05 @ 23:03:09
URL: http://rawran.blogg.se/
Postat av: Beatrice Pettersson

Härlig kärleksförklaring! :) <3

2011-07-06 @ 08:11:10
URL: http://www.lillaotto.bloggplatsen.se
Postat av: emelie

fint! :)

2011-07-06 @ 11:01:58
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Helena & Irwin

Vad fint skrivet! ååh .Bra att ni gör framsteg! Kram

2011-07-06 @ 11:19:33
Postat av: kossan

såååå fint skrivet! jag rös, haha men underbart! <3 du är en fantastisk matte t dina underbara töser!

2011-07-08 @ 01:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0