Snöstorm igår!

Igår märkte ni väl att det var riktigt snöstorm! Jag åkte igår bitti vid 10 tiden till trafikskolan, när jag var i Slussen fick jag ett sms av trafikskolan att lektionen var inställd pga snöstormen. Så jag tänkte äh jag kollar lite runt stan, tänkt och gjort. Handlade några grejer och mat. När jag skulle tillbaka till Slussen vid 11.40, mehhh alla bussar var inställda! Herregud hur skulle jag åka hem?! 
 
Nej, det var inställd överallt! Jag åkte i panik till mammas jobb i Farsta, tur tunnelbanan fungerade. Hoppades på taxi därifrån, men nej det gick inte och beställa taxi alls. Så jag var fast kvar i Farsta tills centrum stängde så fungerade bussar igen från Slussen. Tyra var ensam hemma från 10-19!! Min bror lyckades få tag i taxi från t-centralen 18.30 tiden, så han kunde åka hem. Stackars lilla Tyra. Mådde så dåligt hela dagen igår!
 
Tyra kissa bajsade inte inne, så stolt! Men hon tuggade sönder en plast sak, inge fara! Puhhh Tyra förlät mig iallafall igår när jag kom hem vid 21.30 och drog direkt till dagiset och lekte med henne i snön...! <3
 
Idaag var dock en bättre dag för Tyra! Vi tog en lång mysig morgonmys i soffan framför julkalandern och frukost. Sen drog vi ut 2 timmar och lekte för det mesta i snön. Brottades, flirtpole, gömma bollar osv osv. Sedan lekte vi i vår tomt och gjorde snön platt så jag kan släppa ut Tyra, så hon inte dunkar ner i 1 meters snö haha! Tyra blev så trött av all spring i djupsnö och sover gott nu!
 

Kommentarer
Postat av: Petra Marie Söderberg

Åh, så mysiga bilder!! Måste ta några vinter bilder på Casper! :D

Sv: Ja, det stämmer. Jag flyttar tillbaks för gott pga. känner att jag vill bo i min älskade hemstad och ha min familj & släkt i närhet och jag har kompisar däruppe som jag har saknat en massa. Och extra plus, bor då närmare till min blivande gudbarn :D

2012-12-06 @ 22:24:31
URL: http://petramariesoderberg.blogg.se/
Postat av: Quila o Ronja

Men stackars dig.........att inte ta sig hem :-(
Tur att Tyra är så duktig!
Vilka härliga bilder när ni åker skidor. Mysigt <3
Kram

2012-12-07 @ 23:10:02
URL: http://quilaoronja.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0