6 dec - 08

Träning och promenad i Vivallaskogen

Jag och Linda var ute idag två timmar i Vivallaskogen och tränade! * SKÖNT *
Först hade jag täcke på mig med klövjeväska med fulla vatten i 50cl loka flaskor på varsin sidorna. Gick på en "lugn" promenad som uppvärmning. Sen när vi var framme t skogen gick vi snabbare och hade lydnads träning, jag skulle gå fint i koppeln och märka direkt om Linda vände på sig eller plötsligt stanna. Jag skötte mig bra. Sen kom vi fram till en ställe där Linda brukar lägga spår, så jag fick vänta vid en träd och Linda gick in i skogen med min dragkampleksak. Hon kom tillbaka efter 5 minuter tomhänt och vi gick vidare med lydnadsträning och kom framtill en stor sten så jag fick hoppa på den och gå några varv på den. Sitt och skaka tass osv.

Linda tog bort klövjeväskan och täcken och lade på rexflextäcken på mig, så sökte jag efter pinnar hon gömt. Först lekte hon med mig och sen spottade hon på pinnen. Jag fick sitta duktigt kvar medans Linda sprang och gömde pinnen och springa samma väg tillbaka till mig och säga varsgod så sprang jag och letade efter pinnen. Hittade rätt :D
Hon körde med min favorit lek också - gömma godis i trädet. Hihi^^

Sedan gick vi vidare ca 1 km till nästa stenställe med klövjeväskan på. Sedan när vi var framme så tog hon bort klövjeväskan och hade rexflex väst på mig igen och så gömde Linda godis någonstans där på stenen och jag fick leta  - hoppa upp och ner hela tiden. Sen sprang Linda plötsligt in i skogen. Så sprang jag som galning runt i skogen och hittade massor av pinnar och lekte vilt med Linda. Linda hittade en dött fälld träd som jag fick balansera mig efter godis. Jag halkade några gånger för trädet var så halt och ganska smal för mig som är klumpig hund. Så Linda höll mig som stöd, sen klarade jag mig och stå kvar,  jag skakade som fan bara, för hålla balansen. Linda lyckas och ta 2 bilder på mig stående där.

Promenad tillbaka till spårstället, så jag hade spårsele och lina på mig. Jag var ringrostig, för det är ganska ett tag sedan vi lade spår och det var en timmes väntetid, det är första gången för mig. Jag brukar spåra 20-30 minuters väntetid. Så jag tappade några gånger och så Linda visade mig vart spåret var. Sedan hittade jag leksaken, jippie!
Leeeek med Linda xD

Två timmar var vi ute, härligt! Linda hade sin WPjacka - det är så bekvämt säger hon :)
Lite bilder från träningen idag :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0