20 nov - 08

Senaste dagarna

Förrgår, tisdagen, när Linda kom hem från skolan tog hon mig direkt ut på en kiss/bajs runda. Men under dagen var Tina hemma hos oss och tog hand om mig. Hon tog med mig några rundor. Men iaf när jag hade rastats kort klart var vi redo för en cykeltur. Jag hade WP sele på mig och 8 kg kejda på mig. Sen drog vi ut och cyklade, runda Vivalla blev det.
Det var rätt skönt, jag var pigg och sprang jämsides med Lindas cykel hela vägen. Turen blev 27 minuter, vi skulle ha kunnat cykla 45 minuter, men det var så mörkt och jag sprang på asfalt, så därför vill Linda inte låta mej springa för länge på asfalt speciellt om jag har kedjor bakom mig. Så det blir mer driv och kan skada mina tassar. Så det får bli en annan gång med längre cykel tur :)

Linda smörjer mig fortfarande alltid med husdsalva från Apoteket, det kallades som tass salva också. Då jag får mjuka tassar och de skydds mer. Hon smörjer även med Inotyol mellan mina tår och ibland under tassar. Inotyol är som skavsårskydd, det är bra. Jag har även småa förhårdnad hud mellan tassarna och dessa måste smörjas varje gång jag är ute längre stund och speciellt på asfalt, för annars det kan utveckla till riktiga stora sår och blir svåra att ta bort enligt veterinären...

Igår blev det inte så mycket motion, mest korta småa rundor. Linda hade några tjejer hemma hos sig på kvällen. Så det blev en del kel med tjejerna som hade saknat mig ;) Under dagen var Tina hemma hos oss igen, så hon tog hand om mig. Det var skönt med lite vila också, det var mycket motion nu flera dagar i rad. Linda kom hem även med en storsäck, Eukanuba Excess Weight. Hon har bestämt sig att jag ska äta den nu i fortsättningen. Den är bra för stiliserings tikar, jag ska ju stilisera mig den 22 december i Stockholm.

Det kom även en paket hem, Linda har visst beställt klövjeväska till mig. Men hon blev missnöjd, den var lite för stor för mig. Så hon ska köpa en väska till mig efter skolan idag på djuraffär. Inget ide att beställa igen, fel storlek igen kanske.

Just nu är jag på Kvinnerstaskolan, jag följer alltså med Linda till skolan. Jag vilar i boxen med min lilla filt.
En vattenskål finns också. Även min dragkampleksak. Jag åt upp benet redan när jag kom dit 8 imorse, hihi.
När Linda hade rast mellan 09.45-10.05 gick hon på en promenad med mig i skogen :)


Hejdå på er som läser denna här blogg^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0