13 april - 09

Råttjägare

Vi kom precis hem från en härlig kvällspromenad som tog ungefär 40 minuter. Vi gick över åker som finns mellan Vivalla och Lundby. Bakom Annalysen veterinär kan man säga. Azi fick springa lös i början, efter en stund hoppade hon in i högre gräs som har vissnat och så plötsligt hoppade Azi på väldigt lustigt sätt. Hon nosade in i marken men hoppade upp och ner och sprang till höger och vänster. Då förstod jag att hon jagade mus eller råtta! Det såg väldigt roligt ut och Azi tyckte det var väldigt roligt, det syntes på henne. Men när hon tittade upp mot mig sade jag "KOM", för jag tyckte att hon hade sprugit för långt från mig, men hon lydde inte. Hon var helt insatt i råttjakten (hennes riktiga instinkt från ursprung, alltså amstaffar var råttjägare). Men jag hann ikapp henne och bad henne gå fot, men hon rusde bort och letade efter mera möss/råttor. Så hon fick vara kopplad :) Men vi gick vidare på en mysig promenad över åkern och Skaldegatan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0