3 april - 09

Funnit varandra

Linda fick ett sms av Mimmi den 2 april, kl 09.02.
Som gjorde Linda glad. Så här skrev hon;

"Det märks att Azi Bamse har verkligen funnit varandra. Förut Azi typ orka Bamse och Bamse var för på. Han svårt typ låta bli Azi. Men nu mycket annorlunda. Azi går självmant till Bamse och lägger sig där. Bamse hårt respekt Azi. De tvättar varandra, sover med varandra och leker med varandra. Förut Azi alltid vill inte leka med Bamse. Men nu vill hela tiden ute och leka. Så härligt :) Bamse respekterar bättre nu och Azi vågar mer :)"

Linda; Det handlar ju exakt samma med som människor. När två människor möts kan de inte bli jätte bra kompisar på en gång. Exakt så för hundar. Bamse och Azi har lärt känna varandra nu snart 8 månader, så för varjegång de ses har de kommit närmare varandra. Bamse mognar sig också nu, han blir 1 år på söndag, så är inte lika valpig som förut. Azi träffar mer och mer andra hundar nu utan mig, det behöver hon för hon är så mammagris och kollar på mig hela tiden när hundarna ses och leker. Nu har hon lärt sig att leka utan mig. Det verkar ha gått framåt, eftersom vi var i inhängden lördags lekte Azi själv med Bamse även om jag stod inne i inhängden. Det skulle aldrig gå för 2-3 månader sedan.

Kommentarer
Postat av: Bamse

Ja! Jag och Azi har kommit närmare varandra.. Jag tycker väldigt mycket om Azi! :) Dig också!! Puss

2009-04-03 @ 13:59:41
Postat av: callo

tror att dom tycker om varandra... roligt och har bästa kompis eller pojkvän.. kram

2009-04-03 @ 19:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0